نماینده مجلس:

حل مشکلات کشور در گرو توجه به ظرفیت‌های داخلی است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه بسیج اشتغال همواره در کشور مورد غفلت واقع شده است، گفت: حل مشکلات کشور در گرو توجه به ظرفیت‌های داخلی است.

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدکاظم دلخوش اباتری روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس در نطق میان‌دستور خود اظهار کرد: مردم ما در شرایط فعلی با مشکلات اقتصادی شدیدی مواجه هستند و مقامات کشور باید به این مشکلات دقت کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: یکی از اشکالات فعلی در کشور این است که متاسفانه با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش‌رو است برخی از مدیران و مردم ما مرعوب شده و سرنوشت مملکت را گره‌زده به سرنوشت انتخابات آمریکا می‌دانند.

دلخوش اباتری با اشاره به سه مناظره ترامپ و بایدن به عنوان رقیب خاطرنشان کرد: دیدیم که آقایان در این سه مناظره چقدر سخیف و با اطلاعات پایین با یکدیگر مذاکره می‌کردند و کشوری که با آن عظمت که دم از بزرگی می‌زند، چقدر کوچک نشان داده شد و این فرق فاحش فرهنگی و عقلی سطح پایین با فرهنگ غنی ما هیچ سازگاری ندارد و ما باید نسبت به حل مشکلات خودمان در کشور باید بیشتر به ظرفیت‌های داخلی روی آوریم.

وی با اشاره به فرمایشات و شعار سال رهبر انقلاب اسلامی در ۱۴-۱۵ سال گذشته درباره مشکلات و مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه سند چشم‌انداز سهم ما را از وابستگی بودجه به نفت در ۱۴۰۴، صفر پیش‌بینی کرده بود، متاسفانه ما نتوانستیم دست از نفت برداریم و از منابع داخلی کشور استفاده کنیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به آیه‌ای از قرآن خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در شرایط سخت اقتصادی کشور در ۱۰ مورد انفال می‌توان به آن توجه کرد، بحث معادن است. ما در کشور در خام فروشی و استفاده از معادن مس، طلا و روی هنوز نتوانسته‌ایم حتی ۱۵ درصد هم از ظرفیت این معادن استفاده کنیم چرا که از این منابع می‌توان در شرایط فعلی استفاده کرد.

دلخوش‌اباتری صریح کرد: مقام معظم رهبری چهار سال گذشته، فرمودند به دلار و یورو تکیه نکنید. در منطقه به‌گونه‌ای تلاش کنید که پول ملی- منطقه‌ای را در کشور و منطقه ایجاد کنید. متاسفانه هنوز به این فرمایش رهبری توجه نشده است.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به بحث بسیج اشتغال خاطرنشان کرد: ملت ما در زمان جنگ انقلاب تا امروز نشان داده‌اند که هم استوار و محکم و هم همواره پای نظام ایستاده و اهل کرم و مدارا و سرزنده‌ترین مردم دنیا هستند. تردید نکن که مردمان این خاک همواره ولی‌نعمت ما هستند.

وی گفت: بسیج اشتغال همواره در کشور مورد غفلت واقع شده و از امکانات بخش خصوصی و تعاونی‌ها به درستی استفاده نشده، در حالیکه تعداد جوانان بیکار بسیار است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در تذکر به دستگاه‌های نظارتی در کشور گفت: متاسفانه موازی‌کاری در کشور زیاد است. اگر امروز به مسئولین و مجلس اهانت می‌شود مقصر خودمان هستیم، برای اینکه جرات را از مدیران کشور گرفته‌ایم. مدیر امروز با مدیر ۱۰-۲۰ سال گذشته کاملا متفاوت است و تلاش می کند خودش را حفظ کند. اگر بنا باشد کشور را آباد کنیم باید این جرات را به مدیران کشور برگردانیم.

208965