تماشاگران «یلدا» در فرانسه از مرز ٤٣ هزار نفر گذشت

43 هزار تماشاگر فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی را تا پایان هفته سوم اکران سراسری در فرانسه دیده اند.

به گزارش پرسون، «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی در پایان هفته سوم اکران سراسری در فرانسه و با وجود محدودیت های شدید اعمال شده ناشی از گسترش ویروس کرونا در این کشور، از مرز ٤٣ هزار تماشاگر گذشت.

پیرامید اینترنشنال پخش کننده فیلم با اعلام این خبر افزود هفته چهارم اکران «یلدا» را از ٧ آبان با ١٣٦ کپی ادامه می دهد.

«یلدا» به تهیه کنندگی علی مصفا تنها محصول مشترک جدی سینمای ایران در سال های اخیر در 10 ماه گذشته جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا، جایزه بهترین فیلمنامه از بیست و چهارمین جشنواره بین المللی صوفیه، جایزه بهترین کارگردانی از پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی آنتالیا، جایزه بزرگ سینمای مجله ال و جایزه تقدیر ویژه جشنواره واشنگتن دی سی را نصیب ایران کرده است و اکران سینمایی سراسری و موفق آن علاوه بر فرانسه در آلمان، اطریش، لوکزامبورگ، بلژیک و سوئیس ادامه دارد.

همچنین اکران این فیلم در سینماهای هنروتجربه ایران ادامه دارد.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

بهناز جعفری، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داوری، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.

208950