۸ هزار لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران استان قزوین از گمرک ترخیص می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۸ هزار لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران که از طرف وزارت صمت به استان قزوین اختصاص یافته؛ به زودی از گمرک تهران ترخیص شده و در اختیار کامیون‌داران استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ علی فرخزاد با اشاره به مشکلات عدیده این روزهای کامیون‌داران و فعالان حوزه حمل‌ونقل در زمینه تامین لوازم یدکی و لاستیک اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته 8 هزار لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران که از طرف وزارت صمت به استان قزوین اختصاص یافته، به زودی از گمرک ترخیص شده و در اختیار کامیون‌داران استان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف سهمیه قبلی لاستیک استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه در نوبت قبلی 2700 لاستیک به استان قزوین تخصیص یافته بود، متاسفانه بخشی از این لاستیک‌ها وارد شبکه توزیع نشده و برای این موضوع پرونده‌ای در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل داده شده که ضمن جریمه افراد متخلف لاستیک‌های گمشده هر چه زودتر به سازمان صمت عودت داده شوند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل استان همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان توزیع قطعات یدکی خودرو و ماشین‌های سنگین گفت:‌ با وجود صبر و حوصله ارزشمندی که از سوی فعالان حمل‌ و‌ نقل صورت گرفته، باید لوازم و قطعات یدکی مورد نیاز کامیون‌داران و مسافربرهای شخصی و عمومی تامین شده و در اختیار آنها قرار بگیرد.

فرخزاد افزود: اتحادیه‌های صنفی حوزه حمل‌ و نقل در استان قزوین باید ضمن تشکیل یک بانک اطلاعاتی از نیاز اعضای خود به قطعات یدکی و لاستیک، این بانک اطلاعاتی را در اختیار سازمان صمت قرار دهند تا بر مبنای کد ملی و شناسه هر راننده یا صاحب خودرو و کامیون لاستیک و قطعات یدکی در اختیار او قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های استاندار در صدد این هستیم که بخشی از سهم استان قزوین از تسهیلات کرونا را در اختیار فعالان حوزه حمل ‌و نقل قرار دهیم تا با استفاده از این وام‌ها بتوانند لوازم یدکی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

208940