با عزم و همت متخصصین سازمان انرژی اتمی ایران کلید خورد؛

اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن بازدید از مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران، دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اکبر صالحی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از بهبودی کامل و فائق آمدن بر بیماری ناشی از ویروس کرونا، از مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران بازدید و دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.

در این بازدید معاون رییس‌جمهوری ضمن بررسی و پیگیری دستاوردهای این مرکز در حوزه‌های مختلف فناوری‌های کوانتومی، از اتاق‌های تمیز ساخته‌شده برای پروژه‌های ساعت اتمی، رمزنگاری کوانتومی، لیتوگرافی و مترولوژی کوانتومی بازدید کرد و از پیشرفت‌های ثمربخش این فناوری سطح بالا ( High-Tech ) در سازمان انرژی اتمی ابراز خرسندی کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات و زحمات دست‌اندرکاران پروژه‌ کم‌نظیر رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد که فاز اول آن با موفقیت در فاصله‌ی ۳۰۰ متری انجام و عملیاتی شده بود، دستور آغاز فاز دوم این پروژه که با محوریت ارسال فوتون‌های در هم‌تنیده و رمزنگاری کوانتومی بین پردیس مرکزی سازمان انرژی اتمی(شهید شهریاری) و تراز مخابراتی رأس برج میلاد را صادر کرد.

معاون رییس جمهوری ضمن تحسین نیروی علمی و توانمندی فوق‌العاده متخصصان و محققان ایرانی در دستیابی به نیازهای کشورمان تصریح کرد: یقین دارم ملت بزرگ ایران اسلامی همانگونه که بر مشکلات بزرگی همچون جنگ تحمیلی، فشارهای اقتصادی و اقدامات شیطانی قدرت های ظالم جهانی و بلایای طبیعی مختلف پیروز شده اند، اکنون نیز با مجاهدت و سخت‌کوشی و همدلی با مسئولان و دست اندرکاران کنترل و دفع ویروس کرونا بر این مصیبت جهانی فائق خواهند آمد.

وی افزود: کشورمان تنها یک گزینه دارد، آن هم پیشرفت همه جانبه در راستای تامین نیازهای کشور است. ما از تقویت و توسعه روابط بین المللی استقبال می کنیم و آمادگی ارائه خدمات و همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز با اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخصوص همسایگان زیر نظر این نهاد بین‌المللی را داریم.

208879