سیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه کرونا در استان همچنان قربانی می‌گیرد، گفت: سیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا ویروس قرار دارد,

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سید‌محمد هاشمی شهری اظهار داشت: با گذشت هشت ماه از شیوع جهانی بیماری کرونا، آموزش، نظارت و پایش نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا توسط نیروهای خستگی‌ناپذیر بهداشتی استان با جدیت در حال انجام است.

وی بیان کرد: بیش از 300 هزار کودک دو تا پنج سال استان با کپسول حاوی مگادوز ویتامین A در محل پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت استان سیستان و بلوچستان در طول بحران کرونا مکمل یاری می‌شوند.

هاشمی شهری افزود: بیماری کرونا پیامدهای نامطلوبی بر تغذیه گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه کودکان زیر پنج سال گذاشته است، با توجه به نقش مهم ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کووید-19 و کاهش مرگ و میر کودکان، سازمان جهانی بهداشت مکمل یاری با مگادوز ویتامین A را برای کودکان ساکن در مناطق کم‌برخوردار توصیه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این مکمل‌ها با همکاری یونیسف و دفتر بهبود تغذیه جامعه تهیه و در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ویتامین A تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و یکی از عوامل پیشگیری از بیماری‌های تنفسی به ویژه کرونا است، گفت: تمامی کودکان دو تا پنج سال تحت پوشش دانشگاه از طریق فراخوان و نوبت‌دهی و مراجعه به پایگاه سلامت و خانه‌های بهداشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک نوبت مکمل دویست هزار واحدی ویتامین A دریافت می‌کنند.

هاشمی شهری گفت: داوطلبان سلامت و مراقبین سلامت نیز در مناطق روستایی و عشایری در اجرای این طرح مشارکت جدی دارند. هم‌استانی‌هایی که کودک دو تا پنج سال سال دارند جهت دریافت مکمل به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و سیستان و بلوچستان در مرحله هشدار شیوع کرونا قرار دارد, اظهار داشت: در 24 ساعت منتهی به روز یکشنبه هفت نفر از مردم استان که نتیجه آزمایش کرونایشان مثبت بود جان خود را از دست دادند.

منبع/ تسنیم

208839

مطالب مرتبط