مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری:

بسیاری از مدیران نهج‌البلاغه را فراموش کرده‌اند

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری هدف از نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی را آسان‌سازی روش خواندن این کتاب دانست و گفت: بسیاری از مدیران و مسئولان نهج‌البلاغه را فراموش کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ هوشنگ گنجی با بیان اینکه نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی از پنج سال گذشته فعالیت خود را در چهارمحال و بختیاری آغاز کرده است، اظهار کرد: به‌ منظور ترویج فرهنگ مطالعه نهج‌البلاغه مربیانی در کشور تربیت شد که چندین جلسه برای تبلیغ و تبیین این کتاب شریف به استان سفر کرده و مطالب آموختنی را برای فراگیران آموزش دادند.

وی با بیان اینکه تا پیش از انتشار ویروس کرونا، 50 الی 60 جلسه نهج‌البلاغه‌خوانی در استان برگزار شد، افزود: مربیان نهج‌البلاغه مرد و زن در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند، هدف این افراد آسان‌سازی روش خواندن این کتاب است و در شرایط حاضر نیز افراد علاقه‌مند می‌توانند در کلاس‌های ویدئوکنفرانسی مربوطه شرکت کنند.

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری تعداد ترجمه‌های این کتاب را متعدد دانست و تصریح کرد: از میان ترجمه‌های موجود، ترجمه مرحوم دشتی سهل و آسان‌تر بوده و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

گنجی با تاکید بر اینکه درک جامعه امروز در مقایسه با روزگار امیرالمومنان (ع) قطعا افزایش پیدا کرده است. ادامه داد: امام علی (ع) تنها امامی است که حکومت تشکیل داده‌ و بسیاری از مطالب ویژه حکومت‌مردان را بیان کرده‌اند.

مسئول نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نهضت مطالعه نهج‌البلاغه در زندان‌ها، بانک‌ها، کارخانه‌ها و اداره‌های استان آغاز شده است، یادآور شد: پس از برگزاری نماز جماعت حدود 10 دقیقه کارمندان می‌توانند به بیان حکمت‌های نهج‌البلاغه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: به‌ علاوه به ادارات سپرده شده است که در ابتدای جلسات، حکمتی از این کتاب را آغاز و علاقه‌مندی را در بین مسئولان ایجاد کنند چرا که در شرایط کنونی آموختن این کتاب برای مسئولان مهم بوده و متاسفانه بسیاری از مدیران و مسئولان نهج‌البلاغه را فراموش کرده‌اند.

منبع: ایسنا

208832