رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:

افزایش جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ تعقیب قضایی شکنندگان قرنطینه کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جان باختگان کرونای استان به ١٩٤نفر خبر داد و گفت: طی ٢٤ ساعت گذشته ٤ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش پرسون؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،"دکتر پرویز یزدان‌پناه" گفت: هم اکنون ٣١٠ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ١٣٤ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ١٠١٠٣نفر بهبود یافته گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ٢١٤ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٠ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد"٧٠ درصد" و گچساران "٣٠ درصد" بود.
دکتر یزدانپناه تاکید کرد: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.
وی ادامه داد: هرچه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند درصد افراد مبتلا کمتر خواهد شد، لذا لازم است همه افراد از ماسک استفاده کنند، فاصله گذاری فیزیکی و بهداشت فردی را رعایت کنند، از حضور در هر نوع تجمع بپرهیزند، مسافرت های درون و برون شهری را بتاخیر بیاندازند، نشست های خانوادگی را به حداقل برسانند، در مراجعات به مکان های پر خطر مانند بانک ها، پاساژها، مطب ها و موسسات پزشکی احتیاط های بیشتری داشته باشند، در مراجعات به مراکز بهداشتی درمانی، همراه خود کسی را نیاورند، افرادی که مشکوک و یا قطعی کرونا می باشند تا پایان زمان مشخص شده از محل قرنطینه خارج نشوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین افرادیکه در قرنطینه می باشند از این به بعد کنترل می شوند و چنانچه محل قرنطینه خود را ترک کنند به دادگاه معرفی خواهند شد، بیماران کرونایی که در بیمارستان های استان بستری هستند نیز نیازی به همراه و مراقب ندارند زیرا باعث مبتلا شدن همراه بیمار و انتشار آلودگی به بقیه اعضا خانواده می شود.

208795