مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت:

رنج "انبوه گیلانی" در فقر بسته‌بندی‌های شیک

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: بسته‌بندی مدرن و شیک موجب می‌شود، ارزش افزوده بالای تولید انار به باغداران برگردد، این در حالیست که این محصول هم اکنون از فقر بسته‌بندی رنج می‌برد.

به گزارش پرسون؛ سروش ابراهیمی با بیان اینکه برداشت انار شیرین در شهرستان رودبار در حال انجام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۵۰۰ تن انار در این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تولید این محصول هستیم.

وی افزود: پیش بینی هزار تن از ۱۵۰۰ تن انار تولیدی شهرستان رودبار در روستای انبوه این شهرستان برداشت می شود.

ابراهیمی ادامه داد: ۲۰۰ باغدار روستای انبوه رودبار امسال از ۱۰۰ هکتار باغ انار خود در حال برداشت محصول هستند و زنان این روستا نقش بسیار پررنگی در برداشت محصول دارند.

"انبوه" برندی معتبر برای انار گیلان

وی ارزش انارهای تولیدی امسال در این روستا را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: انبوه برندی معتبر برای انار گیلان محسوب می‌شود و انار این روستا بیشتر از نوع یوسف خانی، ملس ساوه و ارقام بومی و محلی است و از طعم و مزه فوق العاده‌ای برخوردار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار اضافه کرد: انار انبوه علاوه بر اینکه در بازارهای محلی رودبار برای عرضه می‌شود، در بازارهای دیگر شهرستان‌های گیلان از جمله بازار رشت به فروش می‌رسد.

کمبود نقدینگی برای کارهای مهمی که باغات انار نیاز دارند

وی افزود:برخی از باغات انار این شهرستان نیاز به هرس و کود دهی دارد و از آنجایی که که اغلب تولید کنندگان انار این روستا کمبود نقدینگی دارند، نیاز است تا تسهیلات کم‌بهره به ایشان اختصاص یابد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اعطاء تسهیلات کم‌بهره موجب خواهد شد که صاحبان باغات انار نسبت به آبیاری قطره ای نیز اهتمام داشته باشد تا از هدررفت بی‌مورد آب برای تولید این محصول جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه انارهای یاقوتی این شهرستان به صورت فله‌ای فروخته می‌شود و از فقر بسته‌بندی رنج می‌برند، تصریح کرد: بسته‌بندی مدرن و شیک این میوه ها می‌تواند ارزش افزوده بالایی را به باغداران برگرداند و لازم است تدابیری خاص در این خصوص اندیشیده شود.

منبع: ایسنا

208790