در پی تشدید شیوع کرونا؛

ورود مسافران بدون ماسک به فرودگاه یزد ممنوع شد

مدیر کل فرودگاه های استان یزد، با اشاره به این مطلب که با توجه به  اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ورود به ترمینال پروازهای فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد بدون ماسک ممنوع است گفت: از مسافران، پرسنل و مشایعت کنندگان درخواست می شود، قبل از ورود به ترمینال نسبت به استفاده از ماسک اقدام کنند.

به گزارش پُرسون؛ عباس محمدی افزود: تمامی حاضران در سالن ترمینال مسافری، ایرساید(سطوح پروازی و پارکینگ هواپیما) و لندساید (سطوح غیر پروازی) و ساختمان های اداری فرودگاه بین المللی یزد نیز با حضور ناظران سلامت ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند.

وی تصریح کرد: ناظران سلامت با یونیفرم های متحد الشکل به طور مستمر در فرودگاه یزد حضور دارند و بر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مسافران، به ویژه در مراحل بازرسی‌ و صفوف کانترهای ترمینال‌ نظارت خواهند داشت.

محمدی گفت: حضور ناظران سلامت به‌منظور افزایش نظارت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده‌ و در هر نوبت پرواز، ناظران بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، هم از جانب کارگزاران و هم از جانب مسافران، نظارت دارند.

مدیرکل فرودگاه های استان با اشاره به اقدامات فرودگاه بین المللی یزد بمنظور جلوگیری از شیوع کرونا و تداوم گام های پیشگیرانه خاطر نشان کرد: از روزهای ابتدایی بروز کووید ۱۹، این اداره کل با هدف حفظ سلامتی مسافرین و کارکنان مبادرت به نصب بنرهای هشدار و استیکرهای استفاده از ماسک در مبادی ترمینال ، ایجاد فاصله بین صندلی های سالن انتظار، ضدعفونی سالن ها قبل و بعد از پرواز و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دستورالعملهای تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در صفوف مقابل کانترها توسط واحد اطلاعات پرواز کرده و همچنین به منظور تب سنجی دقیق و تسریع در پایش سلامت مسافران در ترمینال اقدام به نصب دوربین حرارتی جدید کرده است.

محمدی اظهار داشت: به محض ورود مسافر به داخل کابین هواپیما، مسئولیت‌های بهداشتی برعهده شرکت هواپیمایی خواهد بود و بررسی شرایط بهداشتی هواپیما‌ها و چگونگی عملکرد شرکت‌های مختلف هواپیمایی در حیطه وظایف ما نیست.

وی در پایان با قدردانی از همکاری مسافران، کارکنان، ارگان‌های نظامی و انتظامی، شرکت‌ها و سایر بهره برداران فرودگاهی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از زمان شیوع ویروس کرونا، از همه خواست تا ریشه کنی کامل این ویروس منحوس همکاری لازم را با عوامل نظارتی فرودگاه به عمل آورند.

خاطر نشان می گردد پیش از این فرودگاه بین المللی یزد با نصب بنرهای هشدار و ارسال دستورالعمل به شرکت های هواپیمایی، استفاده از ماسک برای مسافرین و کارکنان را الزامی کرده بود.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

208748

مطالب مرتبط