مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:

صادرات 141 هزارتن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 141 هزار و 390 هزار تن کالای ایرانی در 7 ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش پرسون؛ کلیم الله وثوقی سوم آبان در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار اظهار کرد: این میزان کالا توسط 6 هزار و 206 دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از 136 هزار تن کالا توسط 5 هزار و 988 دستگاه کامیون ایرانی و 4 هزار و 716 تن کالا توسط 218 دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.
عضو شورای اداری استان اردبیل، محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه ،نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: در مدت یاد شده 110 هزارو 623 تن کالا توسط 4هزار و 734 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.


دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی، برنج، گچ، سنگ های ساختمانی، سیمان، ام دی اف نئوپان، سیمان، نمک، پروفیل، هیدروکربن و بیسکویت عمده ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.


وثوقــی گندزدایی و ضدعفونی مرتب پایانه مرزی بیله سوار را باهدف مبارزه با ویروس کرونا خاطرنشان کرد و گفت: به دلیل شیوع این ویروس منحوس، تردد مسافر از پایانه مرزی 100 درصد کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

208742

مطالب مرتبط