طی شش ماهه اول سال جاری انجام شد؛

صدور شناسنامه فنی و ملکی برای340 هزار متر مربع ساختمان، در یزد

مدیر فنی و مشارکت‌های حرفه‌ای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، از صدور شناسنامه فنی ملکی برای 348 هزار و 432  متر مربع ساختمان در شش ماهه اول سال خبرداد.

به گزارش پُرسون؛ عباس معتمدراد با بیان اینکه در شش ماه اول سال جاری برای 106 ساختمان شناسنامه فنی و ملکی صادر شده است، اظهار کرد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 96 مورد با متراژ 280 هزار و 144 مترمربع بوده است.

مدیر فنی و مشارکت‌های حرفه‌ای سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، خاطرنشان کرد: اولین گام در مسیر اجرای شناسنامه فنی و ملکی، آگاهی بخشی به مالکین درخصوص مزایای این شناسنامه است که می بایست هنگام خرید و فرش به مالکین ارائه شود.

وی یادآور شد: جهت ارتقاء جایگاه شناسنامه فنی و ملکی نیازمند فرهنگ سازی و تبیین اهمیت و فواید این سند هستیم که ضرورت دارد اقداماتی فراتر از آنچه در قبل انجام شده است، صورت گیرد.

معتمدراد به سایر اقدامات انجام شده در این واحد اشاره کرد و گفت: اصلاح دفترچه اطلاعات ساختمان، مکاتبه با شهرداری مناطق، کارگزاری ها، دفتر نمایندگی شهرستان و شهرداری های شهرستان جهت پیگیری ابلاغیه معاونت استانداری در خصوص الزام صدور شناسنامه فنی و ملکی در زمان اخذ پایان کار، برگزاری وبینار آموزشی شناسنامه فنی و ملکی جهت تبیین وظایف ناظرین، تهیه چارت راهنمای مالکین، نحوه گردش کار، تهیه بروشور معرفی شناسنامه فنی و ملکی ویژه مالکین، به منظور اهمیت بخشی به مقوله شناسنامه فنی و ملکی، بخشی از اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

انتهای پیام/

208732