جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد:

آمار بیماران کرونایی در یزد دقیق و شفاف اعلام می شود/ بستری 700 بیمار کرونایی در بیمارستان های یزد

احمد ترحمی گفت: آمار اعلامی از سوی ستاد کرونا استان در خصوص مبتلایان و فوتی‌ها کرونا صحیح ترین و دقیق ترین آمار بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی است.

یزد_پُرسون؛ احمد ترحمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در چهار حوزه اطلاع‌رسانی، پیشگیری، درمان و حوزه نظارت و بازرسی گفت: هیچ‌گونه کوتاهی از سوی ستاد در خصوص درمان بیماران کرونایی در استان صورت نگرفته که البته وظیفه ما بوده اما مردم هم وظیفه دارند دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

بستری 700 بیمار کرونایی در بیمارستان های یزد

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و پرهیز از هرگونه تجمع و مسافرت را راه‌حل های اصلی پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: در موج اول شیوع ویروس کرونا در اسفند و فروردین، تعداد افراد مبتلای بستری شده در بیماستان ها به 500 نفر نرسید اما امروز شرایطی به نحوی است که نزدیک به 700 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها استان یزد بستری هستند که علت آن بی‌توجهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است.

ترحمی خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته بارزسی‌ها تشدید شده و تیم‌های بازرسی و نظارت ما به شدت فعال هستند، به طوری که روزانه بین 40 تا 50 مورد از اصناف پلمپ می‌شوند که شامل پمپ بنزین، بانک، دفتر پیشخوان دولت، رستوران، سوپرمارکت، مغازه فروش پوشاک و امثالهم هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام گرفته در راستای پیشگیری و کاهش ابتلای یزدی ها به کرونا اشاره کرد و گفت: با هدف پیشگیری از کرونا و جهت جلوگیری از رفت وآمد بیشتر، با اداره پست قرارداد بستیم که جواب همه آزمایشگاه‌ها توسط پست تحویل داده شود و دیگر نیازی نباشد که مردم برای دریافت پاسخ آزمایش به آزمایشگاه مراجعه کنند.

باید با هرکسی تخلف کند برخورد شود

وی تاکید کرد: در استان یزد در زمینه درمان بیماران مشکل امکانات وجود ندارد البته کمبودهایی احساس می شود اما تلاش کرده‌ایم به هر نحو امکانات را تأمین کنیم.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد در واکنش به سوالی مبنی بر حضور تورهای گردشگری در اوج روزهای کرونایی در استان و عدم رعایت دستورالعمل‌ها توسط آن‌ها ابراز داشت: باید با هر کسی که تخلف کند برخورد شود و میان تور گردشگری یا موارد دیگری تفاوتی نیست اما متاسفانه در اعمال محدودیت‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که هر کجا محدودیتی ایجاد می شود عده‌ای اعلام نارضایتی می‌کنند.

شفافیت در اعلام آمار بیماران کرونایی در یزد

این مقام مسئول؛ آمار اعلامی از سوی ستاد کرونا استان در خصوص مبتلایان و فوتی‌ها کرونا را صحیح ترین و دقیق ترین آمار بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد و ابراز داشت: ما آمارها را شفاف و دقیق اعلام می‌کنیم و دلیل برای کتمان آن ها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی هر بیماری که «پی سی آر» او مثبت باشد و فوت کند به عنوان فوتی کرونایی محسوب می‌شود و آمار فوتی که ما اعلام می‌کنیم هم بر همین اساس است.

ترحمی با اشاره به این مطلب که برای شرایط بحرانی‌تر هم آمادگی داریم اظهار داشت: پیش بینی کردیم برای شرایط حادتر برنامه ریزی کنیم و اگر تعداد بیماران مبتلا به کرونا زیاد شود مجبوریم آن‌ها را در بیمارستان صحرایی بستری کنیم.

حیران_ استان یزد

208653