استخدام نیروهای بومی هرمزگان در صنایع نفت و گاز باید افزایش یابد

استاندار هرمزگان گفت: تعداد بکارگیری و استخدام نیروهای جوان بومی در صنایع نفت و گاز این استان باید افزایش یابد و وزارت نفت باید در بکارگیری نیروی‌های بومی اهتمام لازم را داشته باشد.

به گزارش پرسون؛ فریدون همتی در دیدار با علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در تهران اظهارداشت: بخش اعظم نیروی انسانی فعال در این حوزه باید از دانش آموختگان دانشگاهی هرمزگانی باشد.

وی ادامه داد: اگرچه طی سال‌های اخیر گام‌های مثبتی در حوزه بکارگیری نیروهای بومی در پست‌های مدیریتی شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز برداشته شده اما انتظار است ترکیب فعلی نیروی انسانی در میزان بکارگیری نیروهای جوان به‌ویژه در پست های مهم شتاب بیشتری داشته باشد.

استاندار هرمزگان از مهم‌ترین انتظارات مجموعه دولت و مردم استان از صنایع فعال در حوزه نفت و گاز را، ساخت بیمارستان، مدرسه و ایجاد اشتغال برای جمعیت جوان بومی عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها و پالایشگاه‌های نفتی به دلیل ارتباط نزدیکی که با جامعه پیرامون خود دارند، باید در توسعه محلی نیز مشارکت داشته باشند.

همتی ابرازداشت: طرح‌های زیادی در حوزه‌های صنایع نفت و گاز در استان هرمزگان درحال احداث است که وزارت نفت باید در بکارگیری نیروی انسانی بومی اهتمام لازم را داشته باشد.

استاندارهرمزگان اضافه کرد: استخراج و پالایش منابع نفت و گاز دارای تبعات اجتماعی و محیط زیستی است و از این‌رو اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را در استان هرمزگان،‌ به‌دلیل وجود صنایع عظیم حوزه نفت و گاز چند برابر می‌کند.

وی یادآور شد: طرح‌ها و فعالیت‌ها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی باید در راستای توانمندسازی جامعه محلی عملیاتی شود که منجر به توسعه پایدار در مناطق شود.

منبع/ ایرنا

208615