بررسی مشکلات تولیدکنندگان مرغ در استان البرز

افزایش کرایه حمل و نقل نهاده ها از بنادر از مبدا تا مقصد، بدون هیچ قاعده و قانونی، عدم حمایت بیمه از حوادث و بلاهای گریبان گیر صنایع دام و طیور از دیگر مشکل مرغداران استان البرز بوده است.

به گزارش پرسون؛ نشست کارشناسی و هم‌اندیشی تخصصی علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با حضور برخی از تولیدکنندگان مرغ استان البرز، عصر روز گذشته برگزار شد.

در این جلسه تولیدکنندگان افرایش چندین برابری قیمت نهاده‌های دامی، قیمت واکسن‌های طیور و همچنین افزایش حقوق کارگران را مهم‌ترین مشکلات خود در عرصه تولید دانستند.

همچنین این قشر تولید کننده در استان البرز برخی مشکلات دیگر از جمله افزایش کرایه حمل و نقل نهاده ها از بنادر از مبدا تا مقصد بدون هیچ قاعده و قانونی، عدم حمایت بیمه از حوادث و بلاهای گریبان گیر صنایع دام و طیور را دیگر مشکل مرغداران عنوان کردند.

گفتنی است بعضی از تولیدکنندگان، عدم قیمت گذاری مناسب توسط نهادهای دولتی و نظارتی بنابر شرایط موجود و عدم ارائه محصولات و نهاده های با کیفیت مطلوب جهت تغذیه طیور را دیگر معضلات اصلی تولید مرغ در کشور بیان کردند.

تولیدکنندگان این عرصه به ارائه پیشنهادات خود پرداختند که یکی از آن ها تشکیل و ایجاد سامانه بروز‌رسانی قیمت‌ها، موارد درگیر در قیمت گذاری کالا (مرغ و محصولات مرتبط ) بر اساس قیمت ها و واقعیت‌های موجود در بازار، کنترل آثار مزایا و معایب ارزهای دولتی (۴۲۰۰ تومانی ) بود.

همچنین نظارت بر عدم تکرار سلطان‌سازی در اختلافات قیمت ارز را بخشی از راه‌حل‌های گرانی قیمت مرغ در کشور معرفی کردند.

آن‌ها خواستار شدند که جایگاه تولیدکنندگان در کشور به نفع منافع مردم سوگیری شود نه افراد و عده‌ای خاص.

منبع/ فارس

208590