رئیس هیات ژیمناستیک فارس تاکید کرد:

روند استعدادیابی ژیمناستیک در دوران کرونا ادامه یابد

رئیس هیات ژیمناستیک فارس با تاکید بر ادامه روند استعدادیابی ژیمناستیک در دوران کرونا، عنوان کرد: انتظار می‌رود مربیان و دست‌اندرکاران ژیمناستیک راهکارهای مناسبی برای احیای این حوزه اتخاذ کنند.

فارس _ پرسون؛ سید کمال پاک‌فطرت در نشستی که به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد، خاطرنشان کرد: باوجود بحران جهانی شیوع کرونا که امکان فعالیت‌های جمعی ورزشی را محدود کرد، هیات ژیمناستیک استان فارس با همکاری با ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای این رشته را همچنان فعال و پویا نگاه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و برگزاری کارگاه‌ها اقدامات خوبی در فضای مجازی رخ داده است، اظهار کرد: این مهم با هماهنگی‌هایی که طی هشت ماه گذشته با ورزشکاران و مربیان و داوران انجام شد، صورت پذیرفته و گام‌هایی مثبت در این حوزه برداشته شده که شایان توجه است.

قوت برنامه‌های استعدادیابی با راهکارهای جدید

رئیس هیئت ژیمناستیک فارس نداشتن فعالیت فیزیکی جوانان و نوجوانان به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را زنگ خطری برای سلامت آنان دانست و گفت: ژیمناستیک ورزش پایه و دروازه ورود به تمام رشته‌های ورزشی است که توسعه و پیشرفت آن باعث افزایش روحیه و نشاط اجتماعی در جامعه خواهد شد.

پاک‌فطرت همچنین بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و داده از آمار مرتبط با ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان این رشته تاکید کرد و این اقدام را در راستای برخورداری از سیستم‌های به‌روز و استفاده از نرم‌افزارهایی برای تقویت زیرساخت ژیمناستیک برشمرد.

وی خواستار استفاده بیشتر از فضای مجازی و کلیپ‌های آموزشی تایید شده داخلی و بین‌المللی برای آموزش ورزشکاران شد.

کمال پاک‌فطرت گفت: همچنین مسئولان کمیته‌ها و دوستداران ژیمناستیک باید برای ارتقای این ورزش و هیات با شرح وظایف موجود امور مربوط را به‌خوبی و برابر ضوابط و مقررات انجام دهند؛ در همین راستا ضروری است کمیته‌ها به‌صورتی فعال‌تر برنامه‌های مدون و طبق برنامه مصوب سال جاری را تدوین کرده و به سرانجام رسانند، هیات نیز در این زمینه از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

208546