رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت:

ضرورت حضور بخش خصوصی برای تولید کالاهای عمومی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: دست خود را به سوی بخش خصوصی برای تولید کالاهای عمومی دراز می‌کنیم.

به گزارش پرسون؛ مفید غلامی راد در دومین جلسه ستاد درآمد استان با اظهار اینکه امسال با شرایط خاصی مواجه هستیم، اظهار کرد: در خلاصه بودجه کشور میزان وصول درآمدهای کشور باید به ۲۸۹ هزار میلیارد تومان برسد درحالی که واگذاری سرمایه‌های دارایی ۱۰۷ میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد که جایگاه درآمدهای مالیاتی بالا است.

وی میزان واگذاری دارایی‌های مالی کشور را ۱۷۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: عمده درآمدها باید از طریق وصول مالیات انجام شود.

غلامی راد با تاکید براینکه دولت‌ها صرفاً مأموریت گرا نیستند و باید این نگاه را تغییر داد، تصریح کرد: دولت‌های باید درآمدهای پایدار داشته باشند وگرنه اداره دولت بسیار سخت خواهد بود از این رو باید مشارکت بخش خصوصی را در تولید کالاهای عمومی جلب و جذب کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با عنوان اینکه دست خود را به سوی بخش خصوصی برای تولید کالاهای عمومی دراز می‌کنیم، یادآور شد: از سوی دولت باید بهای خدمات عمومی که ارائه می‌کند را جذب کند هرچند در برخی حوزه‌ها نظیر بهداشت و آموزش باید خدمات رایگان ارائه دهد.

وی با اشاره به مالیات بر حقوق کارکنان دولت گفت: شاهد افزایش حقوق کارکنان در پایان سال قبل بودیم و منجر به افزایش هزینه‌های دولت شده است.

غلامی راد به درآمد ۴۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی ناشی از فروش اموال اشاره کرد و افزود: تاکنون دریغ از یک ریال فروش اموال و این بخش هنوز به جایی نرسیده است.

وی بیان کرد: تعمیر و تجهیز دستگاه منوط شناسایی اموال در سامانه سادا شده که این طرح نیز با استقبال مواجه نشد درحالی که باید میزان اموال، فضای اداری و مال و ثروت دولت مشخص شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران موضوع خانه‌های سازمانی را فاقد موضوعیت دانست و گفت: می‌توان بسیاری از این خانه‌های سازمانی را واگذار کرد.

غلامی راد ادامه داد: طبق فرمول تخصیصی و انگیزشی اگر دستگاه‌های ملی و استانی وصول درآمد داشته باشند بیش از میزان مصوب، تخصیص اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی آنها افزوده می‌شود و این مسئله باید در ستاد درامد مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: هر دستگاهی وصول درآمد داشته باشد میزان تخصیص‌ها افزایش خواهد داشت و باید به این مسئله توجه کرد.

منبع: ایسنا

208543