افتتاح در چهارمحال‌ و بختیاری؛

نخستین مرکز نیکوکاری کاریابی چهارمحال‌ و بختیاری افتتاح شد

نخستین مرکز نیکوکاری کاریابی چهارمحال‌ و بختیاری در اردل، با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.

به گزارش پرسون؛ حجت‌الله عبدالملکی ۳۰ مهرماه در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد، یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در همین راستا، کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت خود را به صورت مردمی توسعه می‌دهد و در زمینه اشتغال نیز که یکی از راه‌های مبارزه با فقر و محرومیت است مقوله مردمی کردن فعالیت‌ها سرلوحه کار است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات این نهاد در این زمینه، ایجاد مراکز تخصصی نیکوکاری کارآفرینی است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا آخر امسال ۵۰۰ مرکز تخصصی نیکوکاری کارآفرینی در کشور ایجاد می‌شود و تا امروز ۲۰۰ مرکز در کشور افتتاح شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه مرکز نیکوکاری شهرستان اردل، اولین مرکز تخصصی نیکوکاری کارآفرینی در استان است، ادامه داد: سهم چهارمحال‌ و بختیاری از این مراکز نیکوکاری ایجاد ۱۰ مرکز برای سال جاری است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: این مراکز نیکوکاری محل تجمع افراد خیری هستند که اقدامی را در راستای اشتغال محرومان انجام می‌دهند؛ این افراد الزاما تمکن مالی زیادی ندارند و بسیاری از آنان از کارمندان بازنشسته اداری هستند که می‌توانند در نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویی و یا آموزش مهارت‌ها به مددجویان، در اختیار قرار دادن تجهیزات اشتغال دست دوم و یا در تامین سرمایه اندک، یاری‌گر ما باشند.

عبدالملکی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری کارآفرینی ۱۰۰ درصد مردمی هستند و افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز ما را در این امر یاری کنند؛ کمیته امداد نیز نقشی نظارتی و حاکمیتی بر عملکرد مراکز دارد.

وی مراکز نیکوکاری کارآفرینی را محلی برای هم‌افزایی منابع کمیته امداد و منابع مردمی خواند و افزود: این هم‌افزایی در راستای اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد و طرحی است که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و الگوی جدیدی در راستای اشتغال محرومان است که برکات خوبی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم در مرحله نخست این طرح، مشکل بیکاری مددجویان در اردل و سپس در سراسر استان با شکل‌گیری این مراکز نیکوکاری کارآفرینی و سایر اقدامات حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) رفع شود.

در ادامه این مراسم، علی ملک‌پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار کرد: راهبرد اصلی نهاد کمیته امداد اشتغال است که در بخش کارآفرینی و اشتغال، مبحث مراکز نیکوکاری کارآفرینی مطرح شده است و در این راستا، ایجاد ۱۰ مرکز در شهرستان‌های مختلف استان پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

208526