سردار اشتری در صحن مجلس:

ما فارغ از گرایش های جناحی و سیاسی به دنبال حفظ امنیت مردم هستیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ماموریت‌های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست و ما فارغ از گرایش های جناحی و سیاسی به دنبال حفظ امنیت مردم هستیم.

به گزارش پرسون، سردار حسین اشتری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز ماه ربیع الاول، گفت: همچنین هفته گرامیداشت نیروی انتظامی را تبریک عرض می کنم و از رئیس مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان هم تشکر می کنم که این فرصت فراهم شد تا نکاتی را در هفته نیروی انتظامی عرض کنم.

وی بیان کرد: لازم است در ابتدا یاد و خاطره امام راحل، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و شهدای مدافع حرم را گرامی دارم و برای فرمانده معظم کل قوا آرزوی سلامتی می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: از لطف و عنایت مقام معظم رهبری تشکر می کنم که روز گذشته پیام محبت آمیز خود را برای کارکنان نیروی انتظامی ارسال کردند که باعث دمیده شدن روحی جدید در کالبد آنها شد و قطعا با این روحیه بیش از گذشته تلاش می کنیم در خدمت نظم و امنیت کشور باشیم.

اشتری با بیان ایکه گستره ماموریت های ناجا بر کسی پوشیده نیست، گفت: نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور حضور فعال دارد و مرزبانان هم در مرزهای کشور به دنبال حفظ امنیت مردم هستند و به عبارت بهتر هر جایی که مردم ساکن هستند، نیروی انتظامی حضور دارند و ماموریت های نیروی انتظامی تعطیل بردار نیست و به صورت شبانه روزی و در همه ایام در خدمت مردم هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی با داشتن نیروهای جهادی، انقلابی، ولایی، مردمدار، هوشمند و مقتدر در خدمت امنیت جامعه اسلامی است و ما بیش از ۱۰ هزار مقر ثابت و بیش از ۳۰ هزار گشت ثابت همزمان در کشور داریم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: امنیت امروز مرهون مجاهدت های رزمندگان و خصوصا تلاش های بی وقفه کارکنان خدوم نیروی انتظامی است و ما باید این امنیت و آرامش را همواره حفظ کنیم.

اشتری تصریح کرد: نیروی انتظامی برای استقرار و حفظ نظم و امنیت با تمام ظرفیت و توان خود در میدان است و تا پای جان برای حفظ جان مردم ایستاده است و شهدایی که ماهانه تقدیم نظام جمهوری اسلامی می کند و بیش از ۱۳ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز نیروی انتظامی موید این مساله است.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره در حال مقابله با مخلان نظم و امنیت کشور و همچنین گروه های تروریستی است و نیروی انتظامی خارج از گرایش های سیاسی و قومیتی و وابستگی به گروه های مختلف، مشغول ارتقا نظم و امنیت کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی به پیروی از فرمان فرماندهی معظم کل قوا حفظ امنیت و آرامش مردم را خط قرمز خود می داند و با اقتدار توام با عدالت، مهربانی، هوشمندی و عقلانیت در حال مقابله و مبارزه با مخلان امنیت هستیم.

اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی یک نهاد خدمتگزار است، گفت: کارکنان نیروی انتظامی در کنار انجام وظایف، خدمات زیادی را هم به مردم ارائه می کنند به گونه ای که در سال، حدود ۷۰ میلیون خدمت را به مردم عزیز و شریف میهن اسلامی ارائه می کنیم که کمتر نهادی مانند نیروی انتظامی از این حیث وجود دارد.

وی تاکید کرد: رضایتمندی آحاد ملت و خصوصا فرمانده معظم کل قوا به همین جهت است که کارکنان خدوم نیروی انتظامی شبانه روز در حال فعالیت هستند و باید به این نکته توجه کرد که امنیت بستر تحقق هر هدفی است و اگر امنیت نباشد، در هیچ حوزه ای موفق نخواهیم شد و به همین جهت برای ارتقا سطح امنیت همه باید تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با توجه به گره خوردن دو مساله امنیت و سلامت شعار هفته نیروی انتظامی «با هم برای امنیت و سلامت» است، گفت: با توجه به شیوع کرونا که مدتی است مردم ما را گرفتار خودش کرده است، نیروی انتظامی از همان ابتدا در کنار مدیران بهداشت و درمان بود و تمام امکانات خود را در اختیار بیماران قرار داده است.

اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی در مبارزه با افراد سودجو و محتکران که در شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده می کنند و اقلام مردم را احتکار می کنند، با آنان برخورد کرده است و تاکنون ده ها میلیون ماسک و اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا را کشف کردیم.

وی اظهار داشت: بیش از ۳ هزار تارنما در بحث فضای مجازی شناسایی شدند که تشویش اذهان عمومی کردند و با تذکر، احضار و بعضا تشکیل پرونده تلاش کردیم در فضای مجازی آرامش برقرار شود.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی با کمک مسئولین سایر بخش ها به ویژه بسیج در بحث فاصله گذاری اجتماعی ورود کرد و اقداماتی قابل توجه را انجام داد و این ماموریت ما همچنان ادامه دارد.

اشتری با بیان اینکه ما از همه تجهیزات خود برای ضدعفونی کردن معابر استفاده می کنیم، اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که مصوبات ستاد ملی کرونا عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: افتخار ما آن است مجلسی مردمی و انقلابی داریم و خواسته ما این است مجلس، مشکلات قانونی و زیرساختی نیروی انتظامی را حل و فصل کند چرا که توجه به نیروی انتظامی اثرات بسیار خوبی دارد و رئیس مجلس شورای اسلامی هم به دلیل آنکه قبلا مسئولیت فرماندهی نیروی انتظامی را داشت، کاملا با مشکلات این حیطه آشناست.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: افزایش توان نیروی انتظامی و تقویت اعتبارات آنان باید مورد توجه قرار گیرد و باید نیروی انتظامی جزو اولویت ها قرار گیرد و باید در بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه، مجلس توجه بیشتری به تقویت زیرساخت ها و توان نیروی انتظامی داشته باشد.

اشتری با بیا اینکه نیروی انتظامی با وجود همه مشکلات از جمله کمبود اعتبارات از ماموریت های خود مغفول نمانده است، گفت: نیروی انتظامی با تلاش مضاعف و روحیه جهادی وظایف خود را به طور کامل انجام می دهد اما اگر امکانات ما افزایش یابد قطعا تاثیرات آن چند برابر خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید توجه بیشتری به معیشت کارکنان نیروی انتظامی شود چرا که ما کمبود خانه های سازمانی در اقصی نقاط کشور به ویژه نقاط مرزی مواجه هستیم و باید این دغدغه ها مرتفع شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه توسعه امنیت بدون مشارکت مردم و تعامل آنان محقق نمی شود، اظهار داشت: تقویت پیوند با مردم در جهت مردمی کردن امنیت با عنوان یک عنصر موثر در پایداری امنیت مورد توجه نیروی انتظامی بوده و ما قطعا بدون مشارکت و همدلی مردم نمی توانیم کارها را پیش ببریم.

اشتری اظهار داشت: نیروی انتظامی، مقتدر و باصلابت در مقابل اراذل و اوباش و گردن کشان می ایستد و در مواجهه با مردم و قربانیان جرم با رحمت و رافت برخورد می کند.

وی ادامه داد: اقتدار ما برای کسانی است که مخل نظم و امنیت هستند و حتما در مقابل اراذل و اوباش و گردن کشان و کسانی که به حقوق مردم تجاوز می کنند، می ایستیم اما با مردم با رافت و مهربانی برخورد می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در زمینه کاهش تلفات و تصادفات جاده ای اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: امیدواریم با کاهش تلفاتی که انجام شده است، بتوانیم این روند را از طریق تقویت تجهیزات و هوشمندسازی پلیس ادامه دهیم و گام های موثری برداریم وامیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم و سرباز فداکاری برای ولایت باشیم.

208492