سپاه استان قزوین برای اجرای طرح غربالگری کرونا به میدان می‌آید

معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سپاه در استان، طی روزهای آینده کار غربالگری ابتلا به ویروس کرونا در بین مردم را آغاز خواهند کرد.

به گزارش پرسون؛ حبیب‌الله سیاهکالی مرادی با بیان اینکه مجموعه سپاه استان با تمام توان خود به کمک و یاری دانشگاه علوم پزشکی استان آمده است، اظهار داشت: با توجه به درخواست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سپاه در استان طی روزهای آینده کار غربالگری ابتلا به ویروس کرونا در بین مردم را آغاز خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در ضمن نیروهای آموزش‌ دیده بسیجی ما هم، آماده هستند که با حضور در بیمارستان‌ها و درمانگاه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی طرح غربالگری حضوری را انجام دهند، ضمن اینکه برای اجرای طرح غربالگری به شکل مراجعه حضوری به خانه‌ها و مراکز بهداشت محلات هم آمادگی کامل داریم.

معاون بهداشت و درمان سپاه استان با اشاره به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط 50 درصد از هم‌استانی‌ها ادامه داد: ورود نیروهای بسیجی و جهادی ما در این حوزه صرفاً جنبه ارشادی دارد. بنابراین نیروهای جهادی ما با حضور در مناطق پرتردد شهرها استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به مردم تذکر می‌دهند.

سیاهکالی مرادی یادآور شد: همه مردم ما می‌دانند که استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی چقدر تاثیر مثبتی در مقابله با بیماری کرونا دارد؛ اما متاسفانه این آگاهی به رفتار پایدار اجتماعی تبدیل نشده است.

وی افزود: بنابراین نیروهای بسیجی و جهادی ما با گوشزد کردن رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا به مردم قصد دارند ریسک ابتلا به این ویروس موذی و منحوس را از طریق مناسبات اجتماعی کاهش دهند تا بتوانیم از جان مردم در این روزهای سخت حفاظت کنیم.

منبع/ تسنیم

208475