مرغ در گلستان گران‌تر از همه جا

قیمت مرغ ‌در گلستان به ۲۵ هزار تومان رسید در حالیکه میانگین قیمت گوشت مرغ امروز در کشور حدود ۲۴ هزار تومان بوده است.

به گزارش پرسون؛ در حالی قیمت مرغ در گلستان به 25 هزار تومان رسیده که براساس آمارها این استان دومین تولید کننده گوشت مرغ در کشور است و مرغ زنده یا کشتار روز از این استان به 10 استان دیگر فرستاده می‌شود.

وجود هزار و 157 واحد پرورش مرغ و کارخانجات فرآوری این محصول، نشان می‌دهد گلستان، ظرفیت بسیار خوب و بزرگی برای تولید گوشت مرغ دارد.

همین چند روز پیش بود که استاندار گلستان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب کرد که قیمت مرغ در استان باید دست کم 5 درصد کمتر از میانگین کشور باشد.

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، وقتی میانگین قیمت مرغ در کشور امروز 24 هزار و 40 تومان بود، قیمت آن در استان باید 22 هزار و 800 تومان باشد نه 25 هزار تومان.

طبق آمارهایی که حسین طلوعیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان داده است، فقط سال گذشته بیش از 237 هزار تن مرغ در استان گلستان تولید شد.

وی این را هم گفته که استان گلستان 10 درصد کل تولید گوشت مرغ کشور را دارا بوده و دومین استان در این زمینه است.

علاوه براین 10.7 درصد تولید جوجه یک روزه کشور هم در استان گلستان انجام می‌شود و بنابراین کمبودی در تولید گوشت مرغ در استان وجود ندارد اما دستگاه‌های متولی از تنظیم بازارِ این محصول، مانند بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی دیگر ناتوان هستند.

هادی حق شناس، استاندار گلستان هم با بیان اینکه این استان تأمین کننده بخش زیادی از نیاز بازار تهران است در جلسه ستاد تنظیم بازار استان از دستگاه‌های متولی خواست بر روند توزیع و قیمت‌های عرضه گوشت مرغ نظارت داشته باشند.

وی همچنین خواستار برخورد جدی با افزایش خودسرانه قیمت‌ها و گران فروشی اقلام مختلف از جمله گوشت مرغ شد و از دستگاه‌های نظارتی و بازرسان خواست به صورت شبانه‌ روزی وضعیت بازار را رصد کنند.

با وضعیت کنونی قیمت گوشت مرغ گویا جلسه‌های ستاد تنظیم بازار استان گلستان خاصیتی نداشته و مصوبه‌هایش به جای اینکه بر بازار اعمال شود بر روی کاغذ مانده است.

منبع/ تسنیم

208474