کرونا در اروپا، کنسرت علی رهبری را به تعویق انداخت

کنسرت «چنین گفت زرتشت» از ساخته‌های علی رهبری به خوانندگی رضا فکری که قرار بود در زاگرب برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش پرسون؛ علی رهبری آهنگساز بین المللی و رهبر مهمان ارکستر فلارمونیک زاگرب گفت: قرار بود سمفونی چنین گفت زرتشت از ساخته های خودم را به خوانندگی رضا فکری در زاگرب پایتخت کرواسی به روی صحنه ببریم و حتی گروه کر فیلارمونیک زاگرب نیز تمرینات خود را پشت سر گذاشته و ارکستر آماده اجرا بود اما موج جدید کرونا در اروپا به ویژه کرواسی باعث شد.

وی اظهار کرد: این کنسرت به اجرای قطعه چنین گفت زرتشت می‌پرداخت؛ قطعه‌ای که آخرین شماره از مجموعه مادرم ایران من است. قرار بود در این کنسرت چند تن از مقامات سیاسی و فرهنگی دو کشور ایران و کروواسی حضور داشته باشند. این کنسرت قرار بود جمعه پیش‌رو ۲ آبان (۲۳ اکتبر) در شهر زاگرب پایتخت کرواسی برای نخستین بار در این کشور به روی صحنه رود.

اثر سمفونیک چنین گفت زرتشت یازدهمین و آخرین شماره از مجموعه مادرم ایران است که برای خواننده تنور و ارکستر بزرگ ساخته شده است. این برای نخستین بار است که روی سخنان زرتشت قطعه موسیقی نوشته شده است.

مجموعه مادرم ایران با قطعه نوحه‌خوان که روایتگر واقعه عاشورا است شروع می شود و با پوئم سمفونیک چنین گفت زرتشت که از سخنان و گفته های زرتشت است خاتمه می یابد. این قطعه قراربود قبل از اجرای کنسرت با حمایت کمپانی ناکسوس ضبط شده و به زودی راهی بازار جهانی شود.

رهبری سال‌ها مدیریت هنری و رهبری دائم ارکستر زاگرب را بر عهده داشته است. رهبری پیش از این مدیریت اکستر های سمفونیک بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران را در کارنامه دارد.

منبع: ایرنا

208420