صف فروش بیش از 70 درصد نمادهای بازار

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز حدود ۲ درصد افت کرد و به یک میلیون ۴۳۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پرسون؛ در حالی که به دلیل سیگنال‌های مثبتی مانند افزایش قیمت دلار، لغو تحریم‌های تسلیحاتی بعد از 10 سال و شروع معاملات صندوق پالایشی یکم پیش‌بینی می‌شد روند بازار سهام این هفته صعودی باشد اما در دو روز ابتدایی معاملات بازار سهام شاخص کل روندی نزولی داشت و امروز نیز به دلیل فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز روند شاخص کل نزولی است.

اما در رابطه با معاملات امروز بازار سهام پیش‌‌بینی می‌شود در نیمه دوم معاملات بازار سهام صف‌های فروش در نمادهای شاخص‌ساز جمع شوند و بازار سهام به تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا برسد، هرچند این به معنای بازگشت ساخص کل نیست اما می‌تواند در روند معتملات فردا تاثیرگذار باشد.

احتمالا ریزش بازار سهام به دلیل جو هیجانی و تمایلات منفی بازار سهام است که به نحوی به هیچ متغییری واکنش نشان نمی‌دهد و همانقدر که رشد شارپی نیمه اول سال قدرتمند بود و به اخبار بد و تحریم‌ها واکنش منفی نشان نمی‌داد این واگرایی نیز عمیق است.

در جریان معاملات امروز اکثر نمادها با صف فروش بازگشایی شدند و شاخص هم‌وزن نیز با افت نیم دصدی نشان دهند کلیت منفی بازار سهام است، همچنین به نظر می‌رسد صف‌ها فروش بازار سهام امروز نسبت به دیروز کمتر شده است و این موضوع می‌تواند در جمع کردن صف‌های فروش بازار سهام موثر باشد.

محدود شاخص یک میلیون و 400 هزار واحد محدود حمایتی بسیار مهمی است و به نظر می‌رسد برای اینکه بازار سهام به روند تعادلی برسد حقوقی‌ها مجبور به حمایت بازار در این محدود هستند.

ارزش معاملات در یک ساعت اول کمتر از 1،400 میلیارد تومان است و بیش از 70 نماد هیچ تقاضایی ندارند.

نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را دارند.

همچنین 73% از نمادهای بازار صف فروش دارند، ارزش تقریبی صفوف فروش 11 هزار میلیارد تومان است.

به نظر می‌رسد روند بازار سهام تا انتخابات آمریکا سینوسی باشد و امروز نیز احتمال می‌رود در نیمه دوم معاملات بازار سهام صف‌های فروش بازار جمع شود.

منبع: تجارت‌نیوز

208374