حسینی کیا در نطق میان دستور:

دولت از همان اول بی تدبیر بوده است/ یارانه کمتر از دو دلاری دردی را از مردم دوا نمی‌کند

نماینده سنقر و کلیایی درمجلس گفت:بی تدبیری دولت و رهاکردن بازار مسکن ،ارز ،خودرو، طلا ،سکه و مایحتاج روزانه فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده است.

به گزارش پرسون؛ سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به شهیدان و امام شهیدان(ره)، جانبازان و رزمندگان قهرمان و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب گفت: حلول ماه ربیع الاول که میلاد سراسر پیامبر رحمت(ص) امام صادق(ع) و آغاز امامت امام عصر علیه السلام را در خود دارد،تبریک می گویم.

وی ادامه داد: همچنین هفته ناجا را بر جان برکفان این نیرو را تبریک عرض می کنم و باید برای حراست از جان و مال مردم دست این عزیزان را بوسید و به آنها افتخار کرد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت؛در شرایط کنونی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و بیماری کرونا ،معیشت مردم دچار سختی و مشکل شده است و ازسویی بی تدبیری دولت در نهایت رهاکردن بازار مسکن ،ارز خودرو، طلا ،سکه و مایحتاج روزانه فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده است.

وی خطاب به رئیس جمهوری افزود:آقای روحانی؛ بی‌تدبیری دولت مردم را به خاک سیاه نشانده است؛ ارز بالای ۳۰ هزار تومان ،مسکن دست نایافتنی، افزایش زندانیان و پرونده ‌های اجرای مهریه،کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق ،کوچک شدن سفره مردم و پرکشیدن گوشت و مرغ و لبنیات از سفره مردم حاصل این بی تدبیری ها است.

حسینی کیا ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور؛کاش به جای اعتماد به آمریکا و تضمین دانستن امضای" کری" ،به جوانان کشور اعتماد می کردید،هنوز هم چشم به خارج از کشور دارید و تاریخ را تحریف می‌کنید.

مردم بی‌تدبیری و ناتوانی در اداره دولت را به حساب نظام نخواهند گذاشت

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، تاکید کرد:آقای رئیس‌جمهور؛ بدانید امام مجتبی(ع) اول جنگید،بعد به دلیل عدم همراهی و از هم پاشیدگی لشکر و فتنه ی فتنه‌گران ناچار به صلح شد ،نه اینکه خواست عمومی مردم باشد.

وی افزود:آیندگان قضاوت خواهند کرد و بی‌تدبیری و ناتوانی شما در اداره دولت را به حساب نظام نخواهند گذاشت.

نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: آقای روحانی؛ بعید می دانم بدانید که کارگران ،کشاورزان،مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مردم عادی چگونه زندگی می کنند؛با مشقت و سختی شب را به روز و روز را به شب می رسانند.

حسینی کیا با اشاره به مشکلات آموزشی در شرایط کرونا تاکید کرد: امروز در شرایط کرونایی خانواده‌های ما ناتوان از تهیه گوشی و تبلت برای فرزندانشان هستند، که یا از تحصیل باز می مانند و یا دچار افت تحصیلی می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیس جمهور؛ این همان رونق اقتصادی بود که شما وعده داد بودید؟ گفتید کاری می کنم که مردم یارانه نگیرند،اما امروز گرفتن و نگرفتن یارانه ای که کمتر از 2 دلار ارزش دارد، دردی را دوا نمی‌کند؛ وعده تان محقق شد؟

آقای رئیس جمهور؛ از وضعیت بی‌جان صنعت و کسب و کار حتما بی خبرید

وی خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد:گفتید کاری می کنم که هم سانتریفیوژ ها بچرخد،هم زندگی مردم .الان هر دو نمی‌چرخد.

حسینی کیا در ادمه خطاب به روحانی افزود: از وضعیت بی‌جان صنعت و کسب و کار حتما بی خبرید و الا اگر خبر داشتید برای مبارزه جدی با قاچاق کالا و شوریدن بر سلطان های عدیده، لحظه ای درنگ نمی کردید.

دولت حاضر نشد قیمت گندم را متناسب با واردات با کشاورزان محاسبه کند

وی خطاب به دولت مطرح کرد: از وضعیت کشاورزان اطلاع دارید که قیمت کود و سم و بذر و هزینه های آن چقدر افزایش یافته است؟ و حاضر نشدید متناسب باقیمت واردات قیمت گندم را محاسبه و به کشاورزان پرداخت کنید.وعده خدا نزدیک است که بساط ناکارآمدان برچیده خواهد شد.

نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهارکرد: وزیرارتباطات ؛در این شرایط کرونایی خیلی از دانش‌آموزان مناطق شهرستان سنقر و کلیایی از داشتن اینترنت پرسرعت محروم هستند، گناه این دانش‌آموزان چیست که باید از تحصیل باز بمانند؟

وی خطاب به وزیر راه، ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی ؛ متاسفانه هنوز دستورات ان در خصوص آسفالت راه های روستایی شهرستان سنقر اجرایی نشده است.این موضوع ورود جدی شما را می‌طلبد که تا فصل سرما فرا نرسیده است،اقدامی جدی صورت گیرد.

آقای وزیر,کشاورزان باید تاوان بی‌تدبیری ما را بدهند؟

حسینی کیا افزود:وزیر جهاد کشاورزی ؛قیمت سرسام آور کود، سم و بذر افزایش یافته و داد کشاورزان را درآورده است،کشاورزان نباید تاوان بی‌تدبیری ما را بدهند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس،خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: وزیر نیرو؛هنوز دستور شما برای تکمیل مجتمع های آبی روستاهای شهرستان سنقر به سرانجام مطلوبی نرسیده است.هنوز وعده 10 میلیارد تومانی شما برای تکمیل این پروژه‌ها به جایی نرسیده است.

208207