تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از انتخابات ۲۰۲۰:

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بایدن را می‌خواهند

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد همزمان با ادامه رقابت‌های فشرده جو بایدن و دونالد ترامپ برای ورود به کاخ سفید در انتخابات ۱۳ آبان، بایدن در سایه نگرانی رنگین پوستان، با حضور مستقیم در پای صندوق های رای همچنان در سطح ایالتی و ملی نامزد پیشتاز انتخابات است.  

به گزارش یکشنبه سایت خبری پرسون، روزنامه تلگراف در گزارش پیگیری نظرسنجی های خود نوشت: متوسط ۱۰ نظرسنجی نشان می دهد که اندکی بیش از نیمی از آمریکایی ها قصد دارند از بایدن حمایت کنند و حمایت از ترامپ با اختلافی حدود پنج تا شش پلهای کمتر از بایدن است.

انتخابات آمریکا روز سه شنبه سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با سوم آبان ما برای تعیین رئیس جمهور آینده این کشور برگزار می شود و مدیریت امور را برای چهار سال آینده دوباره به ترامپ می سپارد یا کلید کاخ سفید را به بایدن می دهد.

ترامپ دوم اکتبر (۱۱ مهر) به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد اما اکنون به نظر می رسد بهبود یافته است اما هنوز معلوم نیست این موضوع تا چه اندازه در رقابت های ریاست جمهوری در آمریکا تاثیر داشته باشد.

محبوبیت ترامپ حدود ۴۰ درصد است و براساس گزارش تلگراف سطح یکنواختی داشته است. این گزارش در بررسی متوسط ۸ نظرسنجی قبلی میزان محبوبیت ترامپ را حدود ۴۴ درصد عنوان کرد و افزود ۵۴ درصد از آمریکایی ها عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری را قبول ندارند.

ترامپ از محبوبیت بسیار کمتری نسبت به روسای جمهوری قبل از خود در این مرحله از دوران خدمت خود دارد.

نگرانی رنگین پوستان آمریکایی از حضور در پای صندوق های رای

نظرسنجی موسسه آیپسوس که به سفارش تارنمای آمریکایی آکسیوس انجام شده است، نشان می دهد: سه عامل ترس از شبه نظامیان مسلح، پلیس و کووید-۱۹ نگرانی رای دهندگان رنگین پوست از حضور مستقیم در پای صندوق های رای را تشکیل می دهد. مشارکت رنگین پوستان نقش بسزایی در پیروزی ترامپ یا بایدن و سلطه دموکرات ها یا جمهوریخواهان در کنگره دارد. این نتایج نشان داد:

۸۲ درصد آمریکایی های سفیدپوست، ۷۴ درصد از آمریکایی های سیاه پوست، ۶۶ درصد از آمریکایی های آسیایی تبار، ۵۳ درصد از لاتین تبارها(هسپانیک) می گویند مطمئن هستند در انتخابات شرکت می کنند یا تاکنون رای خود را داده اند.

۳۲ درصد سیاه پوستان، ۳۰ درصد لاتین تبارها و ۳۲ درصد آمریکایی ها و آمریکایی های آسیایی تبار و فقط یک نفر از هر ۵ نفر پاسخ دهنده سفیدپوست دراین نظرسنجی نگران خشونت فیزیکی یا حمله مسلحانه حوزه های رای گیری خود هستند.

یک سوم آمریکایی های سیاه پوست، ۲۹ درصد آمریکایی های آسیایی تبار و ۲۴ درصد از آمریکایی های هسپانیک نگران هستند دولت به بهانه انتخابات مردم را یا بازداشت کند. فقط ۱۴ درصد از رای دهندگان سفیدپوست همین نظر را داشتند.

اکثریت ۵۷ درصدی آمریکایی های سیاه پوست نگران این هستند که آرای آنها شمرده نشود.

۶۱ درصد آمریکایی های آسیایی تبار، ۵۹ درصد از آمریکایی های سیاه پوست، ۵۱ درصد از هسپانیک تابهرا نگران ابتلا به کرونا با حضور در پای صندوق های رای هستند و این دیدگاه تنها مورد تایید ۳۹ درصد سفیدپوستان بود.

۸۲ درصد شرکت کنندگان سیاه پوست در نظرسنجی آیپسوس، ۷۷ درصد آمریکایی های هسپانیک، ۶۳ درصد آمریکایی های آسیایی تبار و ۵۹ درصد سفیدپوستان گفتند که رئیس جمهور باید در سطح ملی و با آرای عمومی و نه با رای الکترال کالج ها انتخاب شود.

نظرسنجی آیپسوس در بازه زمانی ۱۵-۸ اکتبر (۲۴-۱۷ مهر) با جامعه آماری دو هزار و ۵۲ نفر از جمعیت بالغ بالای ۱۸ سال در آمریکا انجام شده است.

این نظرسنجی با ضریب خطای مثبت و منفی ۲.۶ درصد به زبان های انگلیسی و اسپانیایی انجام شد.

در ایالت های کلیدی کدام نامزد پیشتاز است؟

از آنجایی که سیستم انتخابات در آمریکا برای هریک از ایالت های آرای الکترال را اختصاص داده است این ایالت ها احتمالا نقش تعیین کننده ای در انتخابات آمریکا دارد.

روزنامه گاردین در گزارش پیگیری متوسط نظرسنجی ها در چهارده روز گذشته در هشت ایالت کلیدی نوشت: بر اساس این گزارش متوسط اختلاف پیشتازی بایدن از ترامپ در فلوریدا (مثبت ۲.۳)، پنسیلوانیا (مثبت ۶.۲)، میشیگان (مثبت ۷.۹)، کارولینای شمالی (مثبت ۳.۷)، آریزونا (مثبت ۳.۵)، ویسکانسین (مثبت ۷.۵) نقطه است و در ایالت های اوهایو با (مثبت ۱.۷) و آیووا (مثبت ۱.۲) نقطه به نفع ترامپ است.

تازه ترین نظرسنجی ها در سطح ملی پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ را نشان می دهد.

208204