امام جمعه اراک :

همه مردم مشارکت کنند کرونا ریشه کن می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : همه آحاد جامعه باید برای مبارزه با ویروس کرونا همکاری کنند تا این بیماری ریشه کن شود

مرکزی _ سایت خبری پرسون؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه در مصلی اراک افزود: همه آحاد جامعه باید برای مبارزه با ویروس کرونا همکاری کنند، کادر درمان، مردم و دولت از شیوع این بیماری نگران هستند و نابودی این ویروس منحوس تنها با مشارکت عمومی ممکن است.
وی اظهار داشت: همانطور که استان مرکزی در آغاز شیوع بیماری توانست در بحث پیشگیری سرآمد استان‌های کشور باشد اکنون نیز که بیماری توسعه یافته باید تلاش شود تا استان مرکزی در رعایت و جلوگیری از بیماری به الگو در سطح کشور تبدیدل شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اکنون دنیا و ایران اسلامی در شرایط سخت و حساسی در مواجه با بیماری قرار دارد بنابراین از تلاش پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان قدردانی می‌شود.

امام جمعه اراک اظهار داشت: دانشمندان ایرانی هم در ساخت واکسن کووید ۱۹ در تلاش هستند و امید است جمهوری اسلامی بتواند واکسن بیماری را تهیه و افتخار دیگری را در تاریخ به ثبت برساند.

وی گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده و امکانات درمانی اجازه خدمت نمی‌دهد بنابراین باید نکات بهداشتی به جد رعایت شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: در مواجه با بیماری کرونا نباید سهل انگاری شود ، اگر کسی به نکات بهداشتی کم توجهی کند و فردی بیمار شود گناه کبیر است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: نماز جمعه در ۱۰ تا ۱۵ شهر استان به خاطر آثار اجتماعی و انعکاس آن برگزاری می‌شود بنابراین باید نکات بهداشتی به دقت رعایت شود و در صورتی که صلاح باشد و اعلام شود؛ نماز جمعه هم تعطیل خواهدشد.

وی در ادامه اظهار داشت: امنیت کلیدی ترین و باارزش‌ترین مسئله جامعه است و در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است نماز جمعه در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

208132