رئیس پارک فناوری دانشگاه تهران:

مرکز نوآوری صنایع نفت،گاز و پتروشیمی ایجاد می‌شود/تبدیل بخش شمال امیرآباد به مرکز دیجیتال صنایع

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهر دانش دانشگاه تهران بعد از راه‌اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد خبر داد و گفت: در نظر داریم بخش شمال امیرآباد را برای IOT صنایع دیجیتال برنامه‌ریزی کنیم که مرکز دیجیتال صنایع شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر عباس زارعی هنزکی امروز در نخستین رویداد ریورس پیچ ۳S مرکز نوآوری تحول دیجیتال در صنعت فولاد با بیان این‌که برای توسعه صنعت وجود حلقه دولت، دانشگاه و صنعت ضروری است، در ادامه اظهار کرد: با تأسیس مرکز تحول دیجیتال فولاد بر آن شدیم استارت همکاری شرکت‌های استارتاپی با صنایع بزرگ زده شود.

وی با بیان این‌که در رویداد ریورس پیچ ۳S صنعت فولاد مبارکه کشور ۷ چالش مطرح و بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال ۹۹ از سوی استارتاپها پاسخ‌ها داده می‌شود، گفت: رویداد دیگری هم در بهمن ماه برگزار خواهد ‌شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که دنیا در نسل چهارم انقلاب صنعتی قرار دارد، افزود: زنجیره ارزشی فولاد در تحول دیجیتال فولاد مبارکه از سنگ معدن تا رنگ است؛، یعنی از زمان آغاز تولید فولاد از معدن تا تولید ورق‌های گالوانیزه که بر بدنه خودرو می‌نشیند.

دکتر زارعی ادامه داد: در این زنجیره ارزشی از IOT(اینترنت اشیاء)، اینترنت اشیاء صنعتی، واقعیت مجازی و ... استفاده می‌شود؛ اتفاقاتی که در دیجیتال مفهوم پیدا می‌کند.

وی این رویداد را در نوع خود بی‌نظیر برشمرد و افزود: مهندس عظیمایی، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه با نوع رویکرد توسعه‌ای و حمایتی در ارتباط با بحث نوآوری، ایجاد و انتقال تکنولوژی حضور دارد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تحول دیجیتال در دنیا از کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۲ آغاز شد، گفت: از آن پس برنامه‌ریزی‌ها و راهبری‌ها به سمت تحول دیجیتال شکل گرفت.

دکتر زارعی با تأکید بر ضرورت قرار گرفتن صنایع کشور از جمله صنایع بزرگ در مسیر رشد و تحول دیجیتال، خاطرنشان کرد: در این مسیر حلقه‌ای میان دانشگاه، صنعت و دولت شکل گرفت که این ۳ حلقه زنجیره ارزشی را در بر می‌گیرند.

وی با بیان این‌که مرکز تحول دیجیتال در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۷۰۰ متر مربع در کنار دیتا سنتر و دیتا ساینس سنتر قرار دارد، یادآور شد: در این رویداد توسعه‌ای به حل چالش‌های صنعت فولاد در جهت تحول دیجیتال کمک می‌شود تا بتواند به عنوان هاب و سنتر عمل کند.

منبع: ایسنا

207971

مطالب مرتبط