معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

١۵٠٠ قطعه زمین مسکونی به خانواده ایثارگران آذربایجان‌غربی واگذار می‌شود

معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تفاهم‌نامه تامین یک‌هزار و ۵٠٠ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن خانواده‌های ‌شهدا و ایثارگران آذربایجان‌غربی به امضا رسید تا زمین برای ساخت واحدها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سعید اوحدی روز سه‌شنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری تامین زمین مسکونی و ساماندهی اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با اجرای این تفاهم‌نامه تحولی بزرگ در جامعه ایثارگری آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بعد از مساله مسکن، زمینه اشتغال برای ٢ هزار و ٣٠٠ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در این استان فراهم می‌شود.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مساله جانبازان شیمیایی سردشت نیز مورد توجه ماست و طی ۴۵ روز آینده به این منطقه سفر خواهیم کرد تا مشکلات این منطقه نیز حل و فصل شود.

اوحدی بیان کرد: تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران خارج از برنامه پنجم و ششم توسعه نیز مورد رسیدگی مسوولان و نمایندگان مجلس قرار گیرد تا مشکل این قشر نیز حل شود.

وی با اشاره به اینکه ٩ هزار مرکز درمانی این سازمان در کشور فعال است، بیان کرد: تسویه حساب با مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان به صورت ۴٨ ساعته انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در ابن جلسه گفت: مشکل اصلی بحث اشتغال است و باید با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی مشکل اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان را حل کنیم.

محمدمهدی شهریاری ادامه داد: ١٢٠ هزار بیکار در آذربایجان‌غربی وجود دارد و توانستیم با همکاری همه جانبه طی سال گذشته ۴٠ هزار شغل پایدار ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: با جذب سرمایه‌گذاران می‌توان مشکل اشتغال استان را تا حدودی حل و فصل کرد.

وی بیان کرد: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید با خدمت کردن به این قشر وظیفه خود را به درستی در مقابل این افراد اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: مشکلات مسکن، درمانی، بیمه‌ای و مشکل جانبازان سردشت از مهمترین مسائلی هستند که حل آنها نیازمند توجه جدی مسوولان است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: ١٣ هزار فرزند شهید در این استان وجود دارد که باید تلاش شود زمینه اشتغال این افراد فراهم شود.

مهدی فعال بیان کرد: طی ٢٠ سال گذشته ١٨ هزار و ١۴٨ نفر از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان این استان صاحب شغل شده اند.

در ادامه این مراسم تفاهمنامه‌های تامین زمین مسکونی یک‌هزار و ۵٠٠ واحد مسکونی و اشتغال و کارآفرینی ٢ هزار و ٣٠٠ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به امضا مسوولان استانی و بنیاد شهید رسید.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ابتدای سفر به آذربایجان‌غربی با استقبال استاندار و جمعه‌ی از مسوولان استانی به مزار شهدای ارومیه رفت و به مقام شامخ

شهدا و یادبود شهید باکری و آرامگاه شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادای احترام کرد و بعد از آن با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه و چند خانواده شهید،

جانباز و ایثارگر دیدار کرد.

منبع: ایرنا

207893