توانایی کرونا در مخفی کردن بیماری

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ویروس جدید کرونا می‌تواند در مراحل اولیه این بیماری جلوی درد را بگیرد و ابتلا به این بیماری را پنهان کند.

به گزارش پرسون به نقل از روزنامه دیلی میل، زمانی که انسان ها موردی را تجربه می کنند که موجب بروز درد می شود، پروتئینی به نام فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (Anti-VEGF) به گیرنده معروف به «نوروپیلین-۱» متصل می شود. این رویه موجب بروز یک سری از واکنش هایی می شود که نورون ها را بیش از حد تحریک کرده و در نتیجه احساس درد را ایجاد می کند.

محققان دانشگاه آریزونای آمریکا در این تحقیق که بر روی موش ها انجام شده است، متوجه شدند که پروتیین «اسپایک» که ویروس ها از آن برای ورود به سلول ها استفاده می کنند به یک گیرنده متصل می شود و مسیر سیگنالینگ درد نورون ها را کاملا معکوس می کند.

پژوهشگران دریافتند که این ویروس - یعنی SARS-CoV-۲- گیرنده دومی نیز دارد که در همان مکانی که فاکتور رشد اندوتلیال عروقی به نوروپیلین-۱ متصل می شود، به این گیرنده معروف می چسبد. بعلاوه محققان متوجه شدند که رویه تسکین درد در ۳۰ دقیقه اول آلودگی به ویروس کرونا روی می دهد و چند ساعت و یا چند روز طول می کشد.

محققان می گویند: این یافته ها توضیح می دهند که چرا تقریبا نیمی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هیچ علائمی را تجربه نمی کنند. آنها همچنین کشف کردند که پروتیین اسپایک در خارج ویروس کرونا نیز به نوروپیلین-۱ متصل می شود اما مسیر سیگنالینگ درد را مسدود می کند.

یافته های مطالعه انجام شده، این نظریه را مطرح می کند که افراد مبتلا به کووید-۱۹ در مراحل اولیه این عفونت ممکن است تصور کنند که حال عمومی آنها خوب است زیرا این ویروس جلوی بروز درد را می گیرد.

207850

مطالب مرتبط