عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

دورکاری اجرا شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باید از ظرفیت‌های موجود مانند دورکاری و مرخصی استعلاجی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوب استفاده کرد تا با کاهش رفت‌وآمدها، شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور کاسته شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود مردانی روز سه شنبه اظهار داشت: در حال حاضر ادارات تقریبا با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند. در حالی که در شرایط بحرانی ناشی از کرونا لازم است بخشی از آنها به صورت دورکاری به وظایف خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه باید برای سلامت مردم ارزش قائل باشیم، بیان داشت: در این شرایط نباید همه کارکنان اجازه حضور در محل کار را داشته باشند.

مردانی ادامه داد: همچنین تعداد مراجعات به برخی از مجموعه ها و ادارات در این ایام کاهش یافته و در نتیجه نیاز به حضور همه کارکنان این مجموعه ها نیست.

متخصص بیماری های عفونی گفت: در برخی از کشورها مانند اسپانیا مقررات سختی برای رفت و آمدهای درون شهری وضع شده تا بیماری کرونا کنترل شود. ما هم باید از این تجربیات بهره بگیریم.

در کنار اعمال جرایم باید کارهای اساسی دیگر انجام شود

وی بیان داشت: در کنار اعمال جرایم، باید کارهای اساسی دیگر مانند اجرای محدودیت بیشتر باید انجام شود تا شاهد کنترل بیماری در کشور باشیم.

مردانی افزود: ما در اسفند و فروردین با اعمال محدودیت هایی از جمله تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و کسب کار، اعمال دورکاری کارکنان و ماندن مردم در خانه، نتایج خیلی خوبی برای پیشگیری و کنترل کرونا به دست آوردیم.

وی تاکید کرد: در این مدت فردی جریمه نشد، پس این موضوع نشان می دهد که جریمه تنها راهکار نیست و همراهی مردم و برنامه ریزی مناسب دولتمران در این زمینه نقش بسیار موثری دارد.

سفر با افزایش بیماری همراه است

وی با اشاره به اینکه سفر با افزایش ابتلا به بیماری کرونا همراه است، گفت: درخواست ما این است که مردم از سفرهای غیرضروری به صورت جدی ممانعت به عمل آورند.

مردانی به سفرهای غیرضروری پایان هفته اشاره کرد و گفت: هرچند جلوی سفرهای های ضروری را نمی توان گرفت اما از مردم تقاضا داریم با جلوگیری از سفرهای غیرضروری به خصوص پایان هفته، مسئولان را در کنترل بیماری کرونا کمک کنند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور گفت: تاکنون ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است.

به گفته وی، از یکشنبه تا دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲ هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر رسیده است.

لاری می افزاید: در طول ۲۴ ساعت گذشته (از یکشنبه تا دوشنبه)، ۲۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسید.

منبع: ایرنا

207830