علی عبدی در گفتگو با پرسون؛

تشدید اعتراضات در رژیم اسرائیل بی سابقه است

کارشناس مسائل اسرائیل خاطر نشان کرد: هیچ وقت در تاریخ رژیم سابقه نداشته است که اعتراضاتی بیان شود و یک ماه مستمر ادامه پیدا کند. این اولین باری هست که این اتفاق در این رژیم می افتد.

دکتر علی عبدی، کارشناس مسائل اسرائیل در گفتگو با خبرنگار سیاسی پرسون، در خصوص تضاهرات گسترده ساکنان مناطق اشغالی به فساد و سیاست های ناقص کرونایی و پیشبینی جنگ داخلی در اسراییل گفت: بیماری کووید19 باعث شد شکاف های داخلی در رژیم اسرائیل و گسل های اجتماعی و اقتصادی که وجود داشت سر بازکند. به تعبیر جامعه شناسانان سیاسی روی یکدیگر جمع شود.

عبدی افزود: در چنین مواقعی همه جامعه شناسان می گویند که همه جوامع دچار شکاف هایی هستند مهم زمانی است که همه شکاف ها روی هم تجمیع و تشدید شوند و باعث تکان های اجتماعی شوند.

کارشناس مسائل اسرائیل ادامه داد: این اتفاق در حال حاضر در سرزمین های اشغالی در حال به وقوع پیوستن است. مسئله تبدیل های اجتماعی، شکاف اقتصادی، و فاصله های شدید طبقاتی، بحران معیشت، بیکاری و مسائل دیگر همه روی هم جمع شده، و به سمت بحران مشروعیت دولت نتانیاهو و در واقع با چالش مشروعیت مواجع است.

کارشناس مسائل اسرائیل اظهار داشت: این اعتراضاتی که شروع شد نه تنها خاتمه پیدا نکرد. بلکه به استمرار و به مرحله ای که در تاریخ رژیم اسرائیل بی سابقه است رسید.

کارشناس مسائل اسرائیل خاطر نشان کرد: هیچ وقت در تاریخ رژیم سابقه نداشته است که اعتراضاتی بیان شود و یک ماه مستمر ادامه پیدا کند. این اولین باری هست که این اتفاق در این رژیم می افتد.

عبدی عنوان کرد: همانطور که کووید19 کاتالیزور مسئله رژیم اسرائیل بود کار به جایی رسیده است که الان صحبت از جنگ داخلی پیش آمده است یک تعداد از معترضین نسبت به دولت نتانیاهو خواهان استعفاء و کنارگیری نتانیاهو از قدرت هستند نه این که دوباره دولت را منحل کند و در انتخابات شرکت کند.

کارشناس مسائل اسرائیل افزود: آنها خواستار رسیدگی دوباره و جدی به مفاسد اقتصادی است و در مقابل پلیس با معترضین برخورد می کند و اتفاق جدید که رخ داده مداخله حامیان نتانیاهو و زد و خورد آنها با معتضرین، که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

وی همچنین ادامه داد: خشونت های اجتماعی و سیاسی تشدید پیدا کرده و بحث جنگ داخلی را بصورت جدی مطرح می کنند.

207812

مطالب مرتبط