صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی شد

«هاشم صیامی» با رای اعضای مجمع فدراسیون دو و میدانی برای مدت چهار سال رییس این فدراسیون شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی امروز (یکشنبه) در آکادمی ملی المپیک با ریاست «مهدی علی‌نژاد» معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

افشین داوری، مریم منظمی، ایوب بهتاج، هاشم صیامی، حسین جلالی، حامد جولایی و محمدرضا محققی نامزدهای شرکت در این انتخابات بودند. مصطفی زرین افضل چند روز پیش از حضور در انتخابات انصراف داد.

در دور اول رای‌گیری و هنگام شمارش آرا، برق محل برگزاری مجمع قطع شد و در نهایت در تاریکی، آرا شمرده شد که صیامی ۱۶، بهتاج ١٣، داوری ١٢ و جلالی ۲ رای کسب کردند. بعد از رای‌گیری انتخابات به دور دوم کشیده شد و این مرتبه صیامی و بهتاج با یکدیگر رقابت داشتند.

در پایان رای‌گیری صیامی با ۲۴ رای از مجموع ٤٣ رای اعضای مجمع، ریاست فدراسیون را برای چهار سال آینده بر عهده گرفت. بهتاج نیز ۱۷ رای کسب کرد. ۲ رای نیز باطله بود.

انتخابات فدراسیون دو و میدانی پیش از این در ۱۹ اسفند پارسال برگزار و افشین داوری به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد اما به دلیل غیبت رییس چند هیات استانی، این انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان باطل شد. به ‌دنبال تجدید انتخابات، مهدی مبینی به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

ریاست «مجید کیهانی» بر این فدراسیون ۱۵ شهریور پارسال به پایان رسید اما مدت ریاست وی تا پایان رقابت‌های قهرمانی جهان در قطر و شرکت در مجمع عمومی فدراسیون جهانی تمدید و پس از آن، کیهانی هدایت این فدراسیون را به «ایرج عرب» به عنوان سرپرست این فدراسیون سپرد.

207663