زمان اعلام نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ مشخص شد

نتیجه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، نیمه دوم مهرماه از راه رسید و داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد، سراسری و پذیرش بدون آزمون سال جاری در انتظار اعلام نتیجه نهایی برای پذیرش در دانشگاه هستند.

بر اساس پیگیری های خبرنگار ایرنا از سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ که در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مردادماه با رقابت بیش از ۶۰۰ هزار نفر برگزار شد، هفته آینده اعلام می شود و داوطلبان در هفته پیش رو منتظر اعلام انتشار نتیجه این آزمون نباشند.

همچنین نتیجه کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ها که روز جمعه ۱۴ شهریور ماه و هم زمان با آزمون کاردانی نظام جدید برگزار شد، هنوز در حالی نهایی شدن است. این در حالی است که روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه نتیجه آزمون کاردانی و پذیرش کاردانی بدون آزمون اعلام شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ها تا فردا یکشنبه ۲۰ مهرماه مهلت برگزاری فرایند مصاحبه از داوطلبانی را دارند که برای این مرحله از پذیرش آزمون دکتری ۹۹ دعوت به مصاحبه شدند. با پایان یافتن این مهلت نیز تا روزهای ابتدایی آبان ماه نتیجه نهایی آزمون دکتری منتشر خواهد شد. این آزمون ۹ مردادماه با رقابت بیش از ۱۷۰ هزار داوطلب برگزار شد.

بر اساس اعلام قبلی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی آزمون سراسری که روزهای ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریور ماه برگزار شد، و همچننی پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها حداکثر اول یا دوم آبان ماه از سوی این سازمان اعلام می شود.

کنکورهای سال ۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا، بیش از ۲ میلیون داوطلب داشت و با اعلام نتیجه نهایی آزمون ها، پرونده کنکورهای پر حاشیه سال جاری بسته می شود.

207587