مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه خبر داد:

خدمت رسانی مدافعان سلامت به سالمندان و مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه. گفت: از برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی، اعزام تیم چند تخصصی شامل تخصص های عفونی، اورولوژی، فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری اطفال، خون و انکولوژی اطفال، جراح دندانپزشک و پزشک عمومی، در 8 روز به هشت منطقه کم برخوردار بود که با ارائه داروهای تخصصی کاملا رایگان به بیماران، صورت گرفت.

کرمانشاه- پرسون؛ حامد بهرامیان مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از خانه سالمندان مهرورزان، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به مناسبت روز اربعین حسینی و ادامه برنامه هفته سالمند، چند تیم تخصصی بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، شامل تخصص های قلب و عروق، داخلی، عفونی، اورولوژی، روانپزشکی و روانشناسی به مرکز نگهداری از سالمندان مهرورزان، اعزام شدند و بیماران را ویزیت کردند.

وی افزود: در این برنامه کلیه خدمات اعم از ویزیت،‌ تب سنجی، سنجش سطح اکسیژن خون، سنجش سطح فشار خون و ارائه دارو به صورت رایگان در اختیار سالمندان قرار گرفت.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، اظهار داشت: همچنین به مناسبت روز اربعین و در ادامه برنامه های هفته سالمند، ایستگاه ویزیت رایگان طرح شهید رهنمون در مناطق عشایری کرمانشاه، توسط کانون بسیج جامعه پزشکی، اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کرمانشاه برگزار گردید.

وی ادامه داد: تیم اعزامی شامل کارشناسان فوریت های پزشکی و مامایی و پزشک متخصص بود که تریاژ و پایش فشار خون و تب سنجی برای تمام ساکنین انجام و افراد بیمار توسط پزشک ویزیت شده و داروی رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین از دیگر برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی، اعزام تیم چند تخصصی شامل تخصص های عفونی، اورولوژی، فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری اطفال، خون و انکولوژی اطفال، جراح دندانپزشک و پزشک عمومی، در 8 روز به هشت منطقه کم برخوردار در شهرستان های اسلام آباد غرب، پاوه، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، هرسین، کنگاور، قصرشیرین و شهرستان کرمانشاه بود که با ارائه داروهای تخصصی کاملا رایگان به بیماران انجام شد.

بدون شک بسیج جامعه پزشکی کشور از جمله نهاد‌های فعال در عرصه سلامت محسوب می‌شود که فعالیت این نهاد در مقابله با شیوع بسیاری از بیماری‌ها مانند وبا و یا ریشه‌کنی فلج اطفال، توانسته است کارنامه درخشانی برجای بگذارد.
اگر امروز درباره نیاز‌های دوران پساکرونایی حرف می‌زنیم نباید فراموش کنیم روز‌هایی را که موجی از نگرانی و التهاب جامعه را فرا گرفته بود و شهروندان نمی‌دانستند چطور باید لوازم و تجهیزات و مواد مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کرونا را تهیه کنند.
همان روز‌هایی که کسی حتی به اقوام نزدیک خود هم سر نمی‌زد و شهر‌ها در قرنطینه و شهروندان در خانه‌ها محبوس، این مدافعان سلامت بودند که به خدمت رسانی به هم وطنان پرداختند.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

207474