مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد تشریح کرد؛

آنچه باید در مراقبت از بیماران کرونایی در منزل بدانیم

سلمانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد روش های مراقبت بیماران کرونایی در دوران قرنطینه خانگی را تشریح کرد.

یزد_ پرسون؛ ابراهیم سلمانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به روش های مراقبت از بیماران کرونایی در دوران قرنطینه خانگی گفت: خانواده‌ هایی که دارای یک فرد کرونایی هستند بهتر است یک اتاق مجزا با تهویه مناسب برای شخص بیمار در نظر بگیرند البته ایجاد فضا و تهویه مناسب برای فرد بیمار در یک منزل بهتر است دور از اعضای دیگر این خانواده باشد تا این بیماری به افراد دیگر منتقل نشود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تأکید بر اینکه وسایل مورد استفاده فرد بیمار در یک خانواده باید ضدعفونی و مرتباً شست‌وشو شود، ادامه داد: همچنین وسایلی مانند بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو و وسایل آشامیدن باید از اعضای دیگر خانواده جدا باشد تا از انتقال ویروس جلوگیری کند.

سلمانی تصریح کرد: درصورت امکان بیمار از سرویس بهداشتی و حمام جداگانه استفاده کند و بعدازاینکه از حمام استفاده کرد اعضاء خانواده حمام را ضدعفونی یا یک روز از آن استفاده نکنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فرد کرونایی حتماً باید از ماسک استفاده کند اذعان داشت: افراد مرتبط با بیمار که کارهای مراقبت از وی را انجام می‌دهند برای اینکه خود و اعضای دیگر از شیوع این بیماری در امان باشند، باید موارد بهداشتی را به‌صورت کامل رعایت کنند.

انتهای پیام/

حیران_ یزد

207472