کرونا ۹ ساعت روی پوست انسان زنده می‌ماند

بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان زنده بماند. این مقدار چهار برابر بیشتر از زمانی است که ویروس آنفلوآنزا روی پوست زنده می‌ماند.

به گزارش پرسون به نقل از هلث، تاکنون روشن بود که ویروس آنفلوآنزا تنها ۲ ساعت روی پوست دست و صورت انسان باقی می‌ماند اما مدت زمان ماندگاری کرونا روی پوست بیشتر است جالب آنکه هر دو ویروس با مواد ضد عفونی کننده و الکل ۸۰ درصد طی ۱۵ ثانیه از بین می‌روند.


تیم پزشکی دانشگاه کیوتو ژاپن اعلام کردکه دانستن میزان ماندگاری ویروس روی پوست بدن انسان می‌تواند روش‌هایی برای جلوگیری از انتقال را از طریق تماس به ما نشان دهد. برای انجام این آزمایش نمونه‌های پوست انسان از پزشکی قانونی در دسترس محققان قرار گرفت تا به شکل دقیق تاثیرگذاری هر دو ویروس بر پوست مورد بررسی قرار بگیرد.


محققان با مخلوط کردن نمونه‌های ویروس کرونا و ویروس آنفولانزا روی سلول‌های پوستی انسان به این داده‌ها دست یافته اند. به همین منظور به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌شود حداقل ۲۰ ثانیه دست‌ها را با آب و صابون و یا الکل ۶۰تا ۹۰ درصدی شستشو دهند.


به عبارتی روشن شد که ویروس‌هایی چون کرونا و سارس می‌توانند خطر انتقال از طریق تماس فردی را به علت ماندگاری بیشتر بر پوست داشته باشند. به گفته محققان با این اطلاعات می‌توان بهتر با موج دوم و سوم این بیماری همه گیر مقابله کرد.

207297