«احمدرضا احمدی» سکته مغزی کرد

خانواده احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده نام‌آشنا، اعلام کردند: این شاعر صاحب سبک، به دلیل سکته مغزی روز گذشته (۱۳ مهر)، در خانه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.

به گزارش پرسون؛ در صفحه رسمی احمدرضا احمدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشاه است: این شاعر و نویسنده، دچار سکته مغزی شد که خوشبختانه شرایط سلامتی ایشان اکنون به حالت طبیعی بازگشته است اما طبق گفته پزشکان معالج خطر همچنان تا ۷۲ ساعت برای سکته مجدد وجود دارد. خانواده احمدی اعلام کرده‌اند به دلیل شرایط کرونا، این شاعر معاصر در منزل تحت نظر است و رسیدگی‌های پزشکی در منزل انجام می‌شود.

احمد رضا احمدی در سال ۱۳۱۹ در کرمان دیده به جهان گشود. دورهٔ آموزش‌های دبستانی را در زادگاهش و دورهٔ دبیرستان را در دارالفنون تهران به پایان رساند.

احمدی در ۱۳۴۳ خورشیدی به همراه نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری‌علا، مهرداد صمدی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، اکبر رادی و… گروه طرفه را با هدف دفاع از هنر موج نو تاسیس کرد. انتشار ۲ شماره از مجله‌ طرفه و تعدادی کتاب در حوزه‌ شعر و داستان از فعالیت‌های این گروه است. وی در سال ۱۳۴۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول کار شد و تا ۱۳۵۸ خورشیدی به عنوان مدیر تولید موسیقی برای صفحه و نوار به ایفای نقش پرداخت و از ۱۳۵۸ خورشیدی تا زمان بازنشستگی یعنی ۱۳۷۳ خورشیدی در بخش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویراستاری مشغول شد.

حاصل یک عمر کوشش بی‌وقفه‌ احمدرضا احمدی، بیش از ۷۰ اثر منظوم و منثور برای کودکان و بزرگسالان است که بسیاری از آن‌ها به زبان‌های زندهٔ دنیا ترجمه شده.

دوستی احمدی با اهالی موسیقی و سینما نیز از دوران دبیرستان آغاز و ادامه‌دار شد و نتیجه این دوستی آن شد که در کارنامهٔ وی نمونه‌های متعدد از دکلمه، صداپیشگی، حضور در نمایش و فیلم‌های مستند، سینمایی و پویانمایی دیده می‌شد.


کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی و نیز نامزدی او برای جایزهٔ هانس کریستین اندرسن نمای دیگری از ظهور و پویایی احمدی است که نامش را برای هفت دهه در خاطر چندین نسل تثبیت کرد. همچنین در ۱۳۸۵ خورشیدی او به‌عنوان شاعر برگزیده، پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی انتخاب شد. ۲۵مرداد۱۳۹۶، شهرداری تهران بر سردر منزل احمدرضا احمدی که از سال۱۳۶۶ در آن سکونت دارد «کاشی ماندگار» نصب کرد.

207224