واکنش حجت‌الاسلام احمدی به صحبت‌های اخیر گلبدین حکمتیار

حجت‌الاسلام احمدی در پیامی به صحبت‌های اخیر گُلبُدین حکمتیار واکنش نشان داد.

سایت خبری پرسون، گُلبُدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان (شاخه حکمتیار) به تازه‌گی در گفت‌وگو با رادیو تلویزیون ملی به اعتقادات شیعیان توهین کرده و حتی اعتقاد به امام زمان را به سخره گرفته است. و با توهین به مراجع شیعه، گفته که مراجع شیعه مورثی است!. حکمتیار گفته است: « شیعیان مراجع مذهبی شان در ایران و نجف است، قم و نجف دو قبله شان است.» به همین سبب حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر احمدی، کارشناس احکام دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی و امام جماعت مسجد طوس در پیامی به صحبت‌های اخیر گلبدین حکمتیار واکنش نشان داد.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در طول تاریخ یاوه‌گویان، پوچ‌گرایان، دنیاطلبان، هرزه‌گویان، سادیسم و تشنگان قدرت و روان پریشان در تقابل با انبیاء عظام و اوصیاء بر حق آنها بوده‌اند؛ در مکتب حیات بخش اسلام و خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) نیز دشمنان حسود و کوردل آن حضرت مانند ابوجهل‌ها، ابولهب‌ها، ابوسفیان‌ها، مُسَیْلِمه کذابها، خلفاء جور بنی‌امیه و امراء فاسد و فاسق بنی‌عباس علیه پیامبر و اهل‌بیت عصمت و طهارت به ویژه خاتم اوصیاء حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) یاوه سرایی‌‎ها نموده‌اند.

در عصر ما شخصی روان‌پریش، کذاب و از همه جا مانده و رانده شده مانند گلبدین حکمتیار که دشمنی، حسادت و عداوت خود را به اهل‌بیت( علیهم‌السلام) و امام مهدی(عج) و نائبان عام آن حضرت که مراجع عظام تقلید و فقهای اسلام که پیامبر گرامی اسلام آنان را « امناء رسول و حصون اسلام» و دژهای مستحکم، مناره‌های رفیع دین‌داری و دین‌مداری معرفی کرده است؛ حالا شخصی به نام آقای گلبدین حکمتیار پیدا شده است و با سخنان سخیف، تفرقه‌انگیز و نژادپرستانه که از حلقوم مزورانه و منافقانه او بلند شده است که یقیناً بلندگوی استعمار است.

مَثل گلبدین، مَثل همان حیوان هار است که خداوند متعال در سوره اعراف فرموده است:

« فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ أَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَثْ ؛ مَثل او مَثل حیوان زبان درازی است که اگر به آن حمله کنی دهان باز کرده و پارس می‌کند و زبان بیرون می‌آورد و اگر او را واگذاری باز چنین می‌کند.» همیشه دهان دنیاپرستان باز است.»

اینجانب اعلام می‌دارم که هیچ‌گاه بین پیروان بزرگوار و محترم مذهب حنفی و جعفری اختلاف و جنگ مذهبی در افغانستان به وجود نخواهد آمد، این آرزو را شیاطین، خناسان، حسودان و خفاشان مانند گلبدین حکمتیار به گور خواهند برد.

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری»

سید ناصر احمدی

کارشناس احکام دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی و امام جماعت مسجد طوس

207216