اپلیکیشن ضبط صدای گوگل با قابلیت جستجو و ویرایش صدا معرفی شد

در رویداد آنلاین معرفی محصولات گوگل، این شرکت برنامه Google Recorder را نیز معرفی کرد. برنامه ضبط صدای گوگل برای گوشی‌ پیکسل 2 و تمام گوشی‌هایی که پس از این مدل عرضه شدند در دسترس خواهد بود. در این برنامه پیدا کردن فایل‌های ضبط شده بسیار راحت‌تر و ادیت‌ کردن فایل‌ها نیز در فضای نرم‌افزار امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از بهترین ویژگی‌های برنامه امکان جستجوی و حذف کلمات و جملات از فایل صوتی است. در صورتی که با یک فایل بزرگ طرف باشید و درست به یاد نداشته باشید چه بخشی از آن را می‌خواستید حذف یا ادیت کنید به راحتی با جستجو می‌توانید بخش، کلمه و یا جمله مورد نظر خود را پیدا کنید.

این قابلیت برنامه ضبط صدای گوگل نیازی به ارتباط به اینترنت نخواهد داشت ولی فعلا فقط توانایی شناسایی کلمات و جملات فقط در زبان انگلیسی ممکن است. گوگل همچنین اعلام کرد این ویژگی به جز پیکسل 5 در تعدادی دیگر از گوشی‌های گوگل و دسترس خواهد بود.

گوگل در آخرین رویداد خود از گوشی‌های پیکسل 5، پیکسل 4A 5G، اسپیکر هوشمند Audio Nest و کروم‌کست جدید خود رونمایی کرد. در کنار این موارد گوگل در زمینه نرم‌افزاری در کنار این قابلیت، ویژگی Hold for me که در زمان انتظار تماس کاملا کاربردی است را نیز معرفی کرد.

احتمال عرضه این دو قابلیت برای باقی گوشی‌های اندرویدی به جز محصولات سری پیکسل نیز وجود دارد ولی گوگل هنوز چیزی را رسما تایید نکرده است.

منبع: فارنت

207041