محدودیت‌های جدید کرونایی در استان تهران؛

برخی صنوف و مراکز یک هفته تعطیل شدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: بنا به اعلام وزارت کشور، محدودیت‌های جدید کرونایی در این استان برای تعطیلی برخی صنوف و واحدهای آموزشی اعلام شد.

حمیدرضا گودرزی روز شنبه بیان داشت: نامه ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا به همه دستگاه های اجرایی ملی، استانی، نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری‌ها در استان تهران ابلاغ شده است.

وی اعلام کرد: بر این اساس محدودیت‌ها به تفکیک استان، شهرستان‌های هدف و مصادیق اطلاع رسانی شد و از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ مهر اجرای آن برای همه بخش ها الزامی است.

وی به تعطیلی مراکز مختلف طبق این ابلاغیه اشاره و اضافه کرد: دانشگاه‌ها، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها از جمله این اماکن محسوب می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مساجد و مصلی‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی از دیگر مراکز مورد نظر برای تعطیلی یک هفته‌ای در استان تهران هستند.

گودرزی خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها نیز ممنوع است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی نیز باید در این مدت تعطیل باشند.

وی به لغو برگزاری مراسم نماز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی، همه واحدها باید نسبت به اجرای دقیق مفاد اعلامی اقدام کنند و از عملکرد خود گزارش ارائه دهند.

منبع: ایرنا

206961