گلایه کارآفرین هرمزگانی از سنگ‌اندازی بانک‌ها در اعطای تسهیلات / دولت راه را برای ورود کارآفرینان باز کند

کارآفرین هرمزگانی با انتقاد از سنگ‌اندازی بانک‌ها در مسیر افزایش اعطای تسهیلات برای اشتغالزایی گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر به صورت دائم و ۱۷۰ نفر نیز به صورت فصلی با ما همکاری دارند که در طرح جدید ۲۰۰ شغل برای جوانان ایجاد خواهم کرد.

به گزارش پرسون؛ کارآفرین هرمزگانی ادامه داد: در سال اول احداث سردخانه توانستم برای ده نفر از هم استانی‌هایم، اشتغال‌زایی کنم و بعد از مدتی کوتاه و کسب تجربه وارد حیطه تولید خرما و ارسال آن به نقاط مختلف کشور شدم.

انباز گفت: در سال‌های اولیه تولید خرما برای بازاریابی هر نمایشگاهی که در داخل کشور برگزار می‌شد حضور داشتم، تا اینکه توانستم با چند نفر از بازاریاب‌های خارج کشور تعامل پیدا کنم.

وی بیان کرد: در حال حاضر به کشورهای هدف بازار از جمله روسیه، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آلمان و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس، خرمای بسته بندی شده مرغوب صادر می‌کنم.

صادر کننده خرما در ادامه با اشاره به این‌که توانسته سردخانه بسته‌بندی خرما را گسترش دهد، گفت: در حال حاضر سردخانه‌ای با گنجایش 5 هزار تن برای نگهداری محصولات کشاورزی دارم.

انباز بیان کرد: با گسترش کار، اشتغال زایی برای افراد بیشتری صورت گرفت و اکنون 50 نفر به صورت دائم و 170 نفر نیز به صورت فصلی با ما همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه به زودی سردخانه ده هزارتنی برای نگهداری سبزی و صیفی را راه‌اندازی می‌کنم، گفت: با راه اندازی این سردخانه برای دویست نفر به صورت مستقیم و حدود هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

کارآفرین هرمزگانی با گلایه از سقف گذاشتن برای تسهیلات کارآفرینی، بیان کرد: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش تولید و کارآفرینی متاسفانه بانک عامل،با وجود آگاهی از وجود طرح‌های کارآفرینی، به بهانه داشتن سقف اعتبار برای هر فرد کار آفرین، در گسترش طرح کارآفرینی آن فرد همکاری و همراهی ندارند.

انباز گفت: ما کارآفرینان برای تحقق شعار سال و جهش تولید و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، موانع تولید را پشت سر خواهیم گذاشت و با وجود دلسردی‌هایی که در این راه به واسطه نبود حمایت وجود دارد، به کار تولید و اشتغال‌زایی برای هموطنان به ویژه مردم شهر رودخانه ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی، عده زیادی از جوانان با وجود داشتن مدرک دانشگاهی، متاسفانه بیکار هستند، بنابراین اگر موانع از سر راه کارآفرینان برداشته شود و مسئولان حمایت‌های بیشتری کنند، قطعا کارآفرینان می‌توانند برای عده زیادی از جوانان اشتغال‌زایی کنند.

صادر کننده خرما با بیان اینکه کارآفرینان به دلگرمی و حمایت نیاز دارند، اظهار کرد: متاسفانه کارآفرینانی که طرح‌های اقتصادی خوبی دارند، همچنان دغدغه وام و تسهیلات را دارند، کاش این موانع از سر راه تولید برداشته شود تا موجب دلسردی کارآفرینان کشور نشود و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند در چرخه اقتصاد کشور ورود پیدا کنند.

انباز با بیان اینکه تاکنون ده نفر از افراد شاغل در کارگاه بسته بندی و تولید خرما بازنشسته شده‌اند، خاطر نشان کرد: نهادهای دولتی، اگرحمایت‌ها را افزایش دهند، قطعا تولید و صادرات نیز افزایش خواهد یافت.

منبع/تسنیم

206903