پاداش حمایت های نماینده از زنگنه پرداخت شد

۷ ترفیع درجه در ۷ روز متوالی نتیجه خوش خدمتی!

در حالی که کارکنان وزارت نفت برای هر یک درجه ترفیع باید سال‌ها منتظر بمانند بهروز نعمتی نماینده سابق مجلس که به لطف حمایت‌هایش از بیژن زنگنه در سال ۱۳۹۵ در ۴۸ سالگی به استخدام وزارت نفت درآمد، طی ۷ روز ۷ مرتبه ترفیع درجه پیدا کرده است.

به گزارش پرسون، بهروز نعمتی که از او به عنوان سوگلی وزیر نفت یاد می شود، عزیز دردانه ای است که توانسته در سن ۴۸ سالگی در سال ۱۳۹۵ و تقریبا زمانی که نمایندگان مجلس کمر همت برای استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت را بسته بودند راهی وزارت نفت شود.

بارها در رسانه ها از استخدام نمایندگان مجلس بعد از خروج از بهارستان در وزارت نفت سخن به میان آمده که هربار واکنش روابط عمومی وزارت نفت را به همراه داشته است.

اما این بار سند و درک واضحی دال بر استخدام بهروز نعمتی نماینده سابق مجلس وجود دارد که نشان میدهد درست زمانی که وزیر نفت در گیر و دار استیضاح از سوی خانه ملت بود، این شخص به استخدام وزارتخانه درآمد و عجیب تر از این ماجرا این است در 7 روز متوالی 7 ترفیع درجه می گیرد که با هیچ معیار و قانونی سازگار نیست.

بر اساس سند کارگزینی بهروز نعمتی که اخیرا منتشرشده، وی ۲۰ آذر ۱۳۹۵ زمانی که ۴۸سال داشته به استخدام رسمی وزارت نفت درآمده است.

در حالی نعمتی در بدو استخدام در وزارت نفت، به عنوان نیروی رسمی معرفی می شود که این بر خلاف نص صریح قانون است چرا که در حالت معمول و قانونی هر شخص برای رسمی شدن ابتدا باید ۳ سال به صورت قراردادی و بعد از آن ۲ سال به صورت پیمانی سپس با گذراندن مصاحبه های مختلف و رضایت کامل رسمی شود.

پس از استخدام، درجه استخدامی وی طی ۷ روز متوالی یعنی روزهای ۲۱ تا ۲۷ آذر ۱۳۹۵ هر روز یک درجه بالاتر رفته است. این در حالی است که کارکنان و مدیران معمولی وزارت نفت برای هر یک درجه ترفیع باید سال‌ها منتظر بمانند.

نعمتی در ۲۷ آذر سال گذشته هم یک درجه ترفیع دیگر گرفته و به درجه D نائل شده است. او اکنون طبق چارت سازمانی وزارت نفت فقط یک مرحله دیگر ترفیع در پیش دارد که Over D است.


طبق آمارهای موجود نعمتی بیشترین سفر خارجی را با زنگنه داشته‌است. او مدام در مجلس از وزیر نفت حمایت می‌کرد و به پاس این حمایت‌ها حقوق‌بگیر نفت شد.

نعمتی از حامیان زنگنه در مجلس‌های نهم و دهم بود و بیژن زنگنه وزیر نفت هم اینگونه مزد زحمات او را داده است. پایه حقوق او ۹ میلیون و فوق‌العاده جذبش ۲.۷ میلیون تومان تعیین شده است.

نعمتی در مصاحبه ای که به نقل از او در فروردین۹۸ منتشر شده بود به صراحت گفته بود که از وزارت نفت ماهانه ۱۳ میلیون تومان حقوق میگیرد اما هیچگاه به چگونگی استخدام و اینکه چطور و بر چه اساس و معیاری به سرعت پله های ترقی را طی کرده توضیحی ارایه نکرده است!

نعمتی پس از پایان مجلس دهم، عنوان مشاور وزیر نفت را به عهده دارد. نعمتی در حالی در ۴۸ سالگی با مدرک مدیریت اجرایی به استخدام وزارت نفت درآمده، که متخصصان نفتی فارغ‌التحصیل دانشکده نفت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از استخدام در وزارت نفت بازمانده‌اند.

بهروز نعمتی متولد ۱۳۴۷ در اسدآباد همدان است. وی پیشتر نماینده تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بوده و در دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندهٔ اسدآباد از استان همدان در مجلس حضور داشت، اما با درایت شورای نگهبان به دلیل عدم التزام به نظام و قانون اساسی از راهیابی به مجلس دوازدهم بازماند.

206685