مکان‌های عجیب و غیرقابل باور! + تصاویر

در سیاره زمین مناطق عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارند که ظاهر ویژه آن‌ها برای بسیاری از مردم اسرارآمیز به نظر می‌رسد. در زمانی که تمام تلاش بشر بر کشف ناشناخته‌های فضای بی‌کران معطوف شده است، بر روی همین سیاره دوست‌داشتنی نیز مناطقی درخور توجه قرار دارند که بیشتر مردم از وجود آن‌ها بی‌خبر هستند.

پرسون- بر روی سیاره زمین مکان‌هایی بسیار بی‌نظیر، زیبا و جذاب وجود دارند که قبلا هرگز آن‌ها را ندیده‌اید. از این رو قصد داریم شما را با عجیب‌ترین مکان‌های زمین که شبیه سیاره‌های دیگر هستند، آشنا کنیم.

در سیاره زمین مناطق عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارند که ظاهر ویژه آن‌ها برای بسیاری از مردم اسرارآمیز به نظر می‌رسد. در زمانی که تمام تلاش بشر بر کشف ناشناخته‌های فضای بی‌کران معطوف شده است، بر روی همین سیاره دوست‌داشتنی نیز مناطقی درخور توجه قرار دارند که بیشتر مردم از وجود آن‌ها بی‌خبر هستند. قسمت اول این مطلب را قبلا منتشر کردیم. در این مطلب قصد داریم دیگر مکان‌های عجیب را به شما معرفی کنیم.

۱. کوه برمو (Mount Bromo)

آدرس: اندونزی، سمرو، توده تنگر، کوه برومو

علاقه‌مندان در این مکان این فرصت را دارند تا به صورت همزمان دو آتشفشان فعال برمو سمرو را مشاهده کنند. این کوه که در شرق جاوا واقع شده است به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور اندونزی محسوب می‌شود و توریست‌ها آن را به دلیل طلوع بسیار زیبا و نمای پانورامایی آن بسیار می‌پسندند.

کوه برمو دارای ارتفاعی حدود ۲ هزار و ۳۲۹ متر بوده و در توده کوهستانی تنکر بسیار معروف است. این کوه در میان دشتی واقع شده است که آن را به دریایی از شن می‌شناسند. از سال ۱۹۱۹ این دشت مورد حفاظت قرار رفته و علاقه‌مندان برای مشاهده آسان کوه برمو باید به کوه کمورو لاوانگ بروند.

۲. چشمه آب گرم گرند پریسماتیک یلواستون (Grand Prismatic Spring)

آدرس: آمریکا، پارک ملی یلواستون، جاده گرند لوپ

چشمه آب گرم گرند پریسماتیک یلواستون به دلیل اینکه طی فصول مختلف در کناره‌های آن حلقه‌هایی از رنگ‌های متنوع و زیبا ایجاد می‌شود، در لیست عجیب‌ترین مکان‌های زمین قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند در فصل تابستان رنگ‌های قرمز و زرد را در این چشمه مشاهده کنند و در زمستان نیز رنگ‌های سبز نمایان می‌شود.

همچنین برای رسیدن به این چشمه آب گرم راه‌های پیاده‌رو مختلفی وجود دارد که همین موضوع نیز به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. چشمه آب گرم گرند پریسماتیک یلواستون به عنوان بزرگ‌ترین چشمه آب گرم آمریکا به شمار می‌رود که از قطری حدود ۹۱ متر بهره می‌برد و دمای آن نیز حدود ۷۱ درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

۳. غار آبی دوس اوجوس (Dos Ojos cave)

آدرس: مکزیک، کیوآروو، تولوم، جاسینتو پات، ۳۰۷ کیلومتری کاررترا

از یکی از عجیب‌ترین مکان‌های زمین که سالانه میزان خیل عظیمی از گردشگران است می‌توان به غار آبی دوس اوجوس اشاره کرد که محل مناسبی برای غواصی نیز به شمار می‌رود. تاکنون حدود ۸۲ کیلومتر از وسعت این غار شناسایی شده است که البته دارای ۲۸ ورودی است. همچنین از این غار به عنوان یکی از طولانی‌ترین غار‌های آبی جهان نام می‌برند که از عمیق‌ترین گذرگاه‌های غاری دنیا نیز برخوردار است. این گذرگاه دارای عمقی حدود ۱۱۹ متر است.

۴. زمین‌های دالول (Dallol)

آدرس: اتیوپی، آفار تراینگل، بیابان داناکیل

زمین‌های دالول که در اتیوپی قرار دارند از لحاظ علمی یک نوع پدیده جغرافیایی محسوب می‌شوند که روی این زمین‌ها سازه‌های نمکی، چشمه‌های آب گرم اسیدی و آبفشان‌های گازدار وجود دارد. سالانه بسیاری از گردشگران برای بازدید از رنگ‌های زیبای این زمین‌های هیدروترمال به اتیوپی سفر می‌کنند. جالب است بدانید تا قبل از اختراع دوربین‌های پیشرفته تصویری از این مکان در دست نبود؛ چراکه این منطقه جزو داغ‌ترین مناطق روی سیاره زمین محسوب می‌شود و در تابستان دمای آن تا ۱۱۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند، از این رو در آن زمان نگاتیو در دوربین ذوب شده و از بین می‌رفت.

۵. آتشفشان مونا کیا (Mauna Kea)

آدرس: هاوایی، کائیلا کونا

علاقه‌مندان برای رسیدن به آتشفشان مونا کیا می‌بایست یکی از طولانی‌ترین مسیر‌های بدون توقف کوهنوردی در جهان را طی کنند، اما بدون شک این سختی‌ها ارزش دارد و می‌توان در بالای ابر‌ها نظاره‌گر این آتشفشان و مناطق اطراف بود. آتشفشان مونا کیا جزو آتشفشان‌های خاموشی محسوب می‌شود که از سطح دریا حدود ۴ هزار متر بالاتر بوده و در جزیر هاوایی واقع شده است. قسمت زیادی از این کوهستان در احاطه آب قرار دارد و به همین دلیل اگر از زیر آب ارتفاع این کوه را محاسبه کنیم به عدد ۱۰ هزار متری می‌رسیم که از اورست نیز بلندتر خواهد بود. همچنین این آتشفشان دارای عمری حدود ۱ میلیون ساله است.

۶. دره ماه (Moon Valley)

آدرس: شیلی، سان پدرو، دره ماه

اگر از آن دسته افرادی هستید که آروز دارید به ماه سفر کنید و این آرزو را دست‌نیافتنی می‌دانید، دره ماه شیلی می‌تواند جایگزین مناسبی برای این آرزو باشد. بسیاری از گردشگران، دره ماه را قطعه‌ای از کره ماه می‌دانند که بر روی زمین قرار داده شده و می‌توانند با راه رفتن بر روی آن تجربه سفر به ماه را شبیه‌سازی کنند. این دره دارای ساختار‌هایی سنگی است که به دلیل ورزش باد و باران شدید فرسایش یافته و به این شکل درآمده‌اند. رنگ‌های سنگ‌ها و سازه‌های سنگی این منطقه نیز بسیار به ماه شباهت دارد.

۷. پارک ملی لنسویس مارانهنسس (Lencois Maranhenses National Park)

آدرس: اندونزی، سمرو، توده تنگر، کوه برومو

از یکی از زیباترین و بکرترین پدیده‌های جغرافیایی زمین می‌توان به پارک ملی شنی لنسوئیس مارانهنسس کشور برزیل اشاره کرد. تپه‌های شنی این پارک ملی بسیار مشهور بوده و بازدیدکنندگان زیادی را هرساله به سوی خود جذب می‌کند. در فصول بارانی سال و به خصوص ماه‌های ژوئن چاله‌های زمین این پارک با آب پر می‌شود و مناظر زیبایی را به وجود می‌آورند.

در زمان بارش باران نیز بر روی زمین‌های شنی تالاب‌هایی ایجاد می‌شود که عمق برخی آن‌ها به ۳ متر نیز می‌رسد. متوسط بارش سالانه در این منطقه حدود ۱۲۰ میلی‌متر اعلام شده است. همچنین برخی اوقات رودخانه‌های اطراف به تالاب‌های این پارک ملی می‌پیوندند که بازدیدکنندگان قادر خواهند بود ماهیان را در این پارک ملی مشاهده کنند.

۸. صحرای سفید فرافره (White Desert: Farafra)

آدرس: مصر، فرافره، ۴۵ کیلومتری روستای فرافره

در نگاه اول ممکن است با دیدن صحرای سفید فرافره سطحی از پوشش برفی را تصور کنید. به دلیل سفید بودن این منطقه، نام صحرا سفید فرافره را برای آن در نظر گرفته‌اند. در کنار رنگ سفید این صحرا، صخره‌های بزرگ و به شکل قارچ آن باعث شده است تا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. مساحت این صحرا حدود ۲.۵ میلیون کیلومتر است و جزو غربی‌ترین مناطق کشور مصر محسوب می‌شود که فقط قسمت شمالی این صحرا دارای رنگ سفید است. برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند این منطقه در قرون وسطی مملو از آب بوده که پس از تبخیر آب و رسوب باقی مانده بدن جانوران چنین صخره‌های بزرگی ایجاد شده است.

منبع: گجت نیوز

206182