تاریخ قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال چه موقع خواهد بود؟

نایب رییس فدراسیون بسکتبال گفت: هنوز برسر تعیین تاریخ قطعی قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال زنان مانده‌ایم، گفت: قرار شد قرعه‌کشی این مسابقات نهم یا پانزدهم مهرماه باشد.

به گزارش پرسون؛ فریده شجاعی نایب رییس فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: ۱۵ تیم تاکنون برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کردند. هرمزگان دو تیم داده بود و چون بازیکنان خوب یکی از این تیم‌ها به تهران آمدند، مجبور شدند تا در چارچوب یک تیم در لیگ حضور داشته باشند.

وی افزود: برای تیم‌ها شرط گذاشتیم تا اول مهر هر تیمی که مبلغ ورودی لیگ را واریز کند، حضور آن در مسابقات قطعی خواهد شد.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه هنوز بر سر تاریخ قطعی قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال مانده‌ایم، گفت: قرار شد قرعه‌کشی لیگ برتر نهم یا پانزدهم مهر ماه باشد.

وی با بیان اینکه مسابقات لیگ برتر در تهران به صورت نیمه متمرکز برگزار شود، تصریح کرد: پس از قرعه‌کشی تیم‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند. هر گروه یک هفته پنجشنبه و جمعه در تهران بازی می‌کنند. یعنی یک هفته یک گروه و هفته بعدتر گروه دیگر بازی دارد. مرحله پلی‌آف و نیمه نهایی به صورت نیمه متمرکز است.

شجاعی درباره اسکان بازیکنان در تهران عنوان کرد: باید حتما همه تیم‌های تهرانی و شهرستانی شرایط اسکان را برای خود فراهم کنند. تست کرونا بدهند و پروتکل بهداشتی که وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی وضع کردند را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما با توجه به شرایط کرونا پیش می‌رود. دست ما نیست و اگر شرایط بحرانی شود مجبوریم مسابقات لیگ را متوقف کنیم و در صورت بهبود شرایط مسابقات راحت‌تر برگزار می‌شود.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال درباره ضرورت برگزاری مرحله پلی‌آف لیگ برتر گفت: درباره برگزاری این مرحله در جلسه قرعه‌کشی نظرات تیم‌ها را می‌پرسیم اما ما برنامه ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه کادر فنی تیم ملی را به کمیته فنی معرفی کردیم، افزود: کمیته فنی و فدراسیون این کادر را تایید کردند. پس از این باید بازیکنان را انتخاب کنیم و با توجه به برنامه‌های فیبا برنامه‌ریزی‌های لازم را در رده‌های مختلف انجام می‌دهیم.

205949