مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور خبر داد:

آبرسانی به 1708 روستا در کشور

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: امسال قرار است در کشور یک هزار و ۷۰۸ روستا را آبرسانی کنیم.

همدان- پرسون؛ حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مراسم بهره برداری از طرح های آب رسانی وزارت نیرو که در استانداری همدان برگزار شد اظهار کرد: در هفته بیست و یکم پویش ( الف - ب ایران ) طرح آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور با ۲۸۱ هزار نفر در ۲۰ استان کشور انجام شد.

وی افزود: برای آبرسانی به این روستاها ۳۷۹ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: امسال قرار است در کشور یک هزار و ۷۰۸ روستا را آبرسانی کنیم و ۹۱۴هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.
جانباز خاطرنشان کرد: ما توانسته ایم جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آبرسانی را امسال از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برسانیم.

منصور ستوده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان نیز با بیان اینکه آب سرمایه مشترک انسان‌ها و از اساسی‌ترین حقوق بشر است که باید رعایت حق آبه ، به طور عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد و به نسل‌های بعدی سپرده شود گفت: تامین حداقل نیاز آبی تمامی احاد کشور و همچنین اطمینان از اینکه همه مردم در تمام اوقات دسترسی اقتصادی و فیزیکی به حداقل پایه آب را داشته باشد از وظایف ذاتی دولت‌ها است.
وی با اشاره به راه اندازی پویش هر هفته( الف – ب – ایران) افزود: اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه آب صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به برداشت بی رویه آب از ذخایر زیر زمینی در استان طی سال‌های گذشته افزود: با اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی از برداشت بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت منابع آب زیر زمینی جلوگیری شده است.

ستوده از اجرای طرح موفقیت آمیز انتقال آب از تصفیه خانه همدان به نیروگاه برق شهید مفتح خبر داد و گفت: با اختصاص پساب به نیروگاه شهید مفتح و پلمب ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده این نیروگاه به تجربه‌ای موفق در استفاده از پساب در صنعت به جای منابع آب زیر زمینی دست یافتیم.
وی بیان کرد: با مدیریت مخازن سد‌ها ولایروبی وساماندهی رودخانه‌ها توانستیم حجم بالای بارندگی در روز‌های نخست سال ۹۸ را کنترل و مانع از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت‌های قطعی و احتمالی شویم.
منیژه فرهانپور- استان همدان

205920