معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان:

لزوم تلاش برای افزایش مدال‌آوری در ورزش بانوان خوزستان


معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه بانوان این استان سال گذشته در مسابقات آسیایی ۱۲ مدال و در مسابقات جهانی ۴ مدال کسب کردند، گفت: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی بهتر در مدال‌آوری رشد داشته باشیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، سکینه ناصری‌مقدم معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در جلسه توسعه ورزش بانوان خوزستان، اظهار کرد: کار در ورزش بانوان در مقایسه با ورزش آقایان با توجه به حواشی، ارتباطات و همچنین اختیاراتی که رؤسای هیات‌ها دارند، متفاوت است. افراد نائب‌رئیس وقتی می‌خواهند کار انجام دهد، موانع زیادی را پیش روی خود می‌بینند و همین باعث بی‌انگیزگی و کم شدن فعالیت آن‌ها می‌شود.
وی خطاب به نائب رئیسان حاضر در این جلسه، عنوان کرد:‌ اگر رئیس یک هیات نگاه مثبتی به ورزش بانوان ندارد و حمایت لازم از رشته‌های بانوان صورت نمی‌گیرد ما کنار شما هستیم و حامی شما بوده تا بتوانید کارهای‌خود را انجام دهید. به هر حال همین که یک خانم با حجاب اسلامی در مسابقات نتیجه کسب می‌کند، این مهم نسبت به مدال‌آوری آقایان بسیار متفاوت‌تر است.
معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باید برای هیات‌های ورزشی برنامه‌ریزی شود و نگاه نائب‌رئیسان استانی باشد. اگر در رشته‌ای ضعیف هستید، این موضوع را بررسی کنید، ضمن اینکه استعدادیابی باید جدی گرفته شود. همچنین برای دانش‌افزایی مربیان گام بردارید و اگر نیاز به مربی خارجی، هزینه و امکانات دارید، این موارد را حتما با ما مطرح کنید و ما حمایت می‌کنیم.
وی بیان کرد: نظارت بر باشگاه‌ها فراموش نشود، چرا که خیلی‌ها در باشگاه‌ها آسیب می‌بینند آن هم به خاطر اینکه مربیان ما کم‌دانش هستند. همچنین نائب‌رئیسان باید با شهرستان‌های غیرفعال ارتباط بگیرند و آن نائب‌رئیسانی که ضعیف هستند، جابه‌جا شوند. در بیشتر شهرستان‌ها از نظر کاری گسترش نداشته‌ایم و باید تعداد افراد درگیر با فعالیت بیشتر شوند.
ناصری‌مقدم مطرح کرد: حدود ۸۹ هزار و ۱۴۱ ورزشکار سازمان‌یافته تا پایان بهمن ماه سال ۹۸ در بخش بانوان ثبت شده است که باید سعی کنیم با ارتباط با آموزش و پرورش، تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته را افزایش دهیم. سال گذشته خوزستان در مسابقات آسیایی ۱۲ مدال و در مسابقات جهانی ۴ مدال کسب کرد و باید تلاش شود با برنامه‌ریزی بهتر، در مدال‌آوری رشد داشته باشیم.
بر اساس این گزارش، با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی نشست با نواب رییسان هیات های ورزشی طی سه جلسه جداگانه با حضور مدیرکل ورزش حوزستان برگزار می شود.

205891