روسای هیات های ورزشی به ورزش بانوان توجه ویژه ای داشته باشند

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه روسای هیات های ورزشی باید به ورزش بانوان توجه ویژه ای داشته باشند،گفت:ورزش بانوان خوزستان از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است که در صورت توجه به این بخش می توان به موفقیت‌های بیشتری در ورزش دست پیدا کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در جلسه توسعه ورزش بانوان اظهار کرد: باید ببینیم در ورزش بانوان در چه جایگاهی قرار داریم و هدف نهایی‌ما چیست. ضمن اینکه باید آمار مدال‌آوری و وضعیت ورزش بانوان استان‌های دیگر را نسبت به جایگاه ورزش بانوان خوزستان مورد ارزیابی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه برخی از هیات‌های ورزشی خوزستان اصلا مدال کشوری در بخش بانوان ندارند گفت: خوزستان ۱۹۴ تیم در لیگ‌های مختلف کشوری دارد که این برای ورزش بانوان بارزترین چوب‌خط ما محسوب می‌شود زیرا ۸۷ درصد از این تعداد تیم حاضر در لیگ‌های کشوری را آقایان و ۱۳ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
نصیری با اشاره به اینکه بیشتر مدال‌های ما از ورزش شهرستان‌ها هستند ادامه داد: در حال حاضر ۷۰۰ هیات شهرستانی داریم و شاید ۳۵۰ هیات آن کیفی باشد اما این ظرفیت وجود دارد که تعداد ۷۰۰ هیات شهرستانی را به ۱۳۰۰ هیات برسانیم. همچنین انتظار می رود هیات‌ها برای گزینه نایب‌رئیس شهرستان‌ها دقت داشته باشند زیرا اگر ۱۰ شهرستان فعال هم داشته باشیم، این یعنی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به اهداف‌خود می‌رسیم.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: گزینش منابع انسانی مهم‌ترین گام در برنامه‌ریزی است که در حال حاضر ۲ هزار معلم ورزش تحصیل‌کرده داریم و باید بتوانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم. ورزش ظرفیت‌های خوبی دارد که باید این ظرفیت‌ها را بشناسیم و باید راه‌های ارتباطی‌تقویت شوند تا بتوانیم ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم.
وی با اشاره به فرصت‌های پیش رو برای بهبود وضعیت مدال‌آوری مطرح کرد: بازی‌های ساحلی آسیا یک ظرفیت عظیم برای خوزستان هستند که اگر تحت یک برنامه کار کنیم، خوزستان در اولین حضور تیم‌های ملی در بازی‌های آسیایی می‌تواند به چندین مدال طلا در رشته‌هایی چون کشتی و ووشو دست پیدا کند.
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ۱۲۰۰ باشگاه ورزشی در خوزستان داریم که از این تعداد ۳۰۰ باشگاه در اهواز فعال هستند اذعان داشت:‌ نمی‌دانم چه استفاده‌هایی تاکنون از ظرفیت‌های موجود در این باشگاه ها صورت گرفته است. عمده ورزشکاران این باشگاه‌ها خانم هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد. ما آماده راهبری و سیاست‌گذاری در این زمینه هستیم.
وی اظهار کرد: بی‌انگیزگی مهم‌ترین اصل در حرکت رو به جلو است، هرچند که می‌دانیم کم‌اعتباری و بی‌اعتباری، افراد را بی‌انگیزه می‌کند اما باید برنامه‌ریزی کرد. البته همین اکنون هم برای برنامه‌ریزی دیر است زیرا خیلی فرصت‌سوزی شده است.
نصیری با بیان اینکه خوزستان در بخش مدال‌آوری مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک ۲۰۲۴ رشد خواهد داشت خاطر نشان کرد: مشکل زمین جانبازان و معلولان واقع در ورزشگاه تختی با کمک‌های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان حل شد و اگر مجموعه کوی طلاب نیز به افتتاح برسد، یک مجموعه بی‌نظیر است.
وی ابراز کرد: لازم است در بخش بانوان نوآوری شود و کارهای جدیدی صورت بگیرد تا بتوانیم از وضعیت فعلی خارج شویم. وضعیت نامناسب بانوان در مرحله اول و دوم المپیاد ایرانیان باعث شد، جایگاه استان خوزستان در سال نخست در رده بیست و یکم باشد. البته در سال دوم با برنامه‌ریزی، هشت پله صعود داشتیم و مطمئنا اگر مدال‌آوری ضعیف بانوان نبود، به رتبه ششم دست پیدا می‌کردیم.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای مدال‌آوری در بخش بانوان صورت گرفته است اظهار داشت:‌ با آمدن ناصری‌مقدم در جایگاه معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، به اینکه خوزستان امسال در المپیاد ایرانیان به سمت رتبه ششم خیز داشته باشد، دل‌گرم هستیم.

205889