مرادی در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

چه زمانی شاهد همگرایی بین دولت و مجلس باشیم؟

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحریم وجود دارد و دشمن هم دشمنی خودش را می کند اما خودمان باید یکدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم.

احمد مرادی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پرسون در خصوص راه حل دولت و مجلس برای خنثی کردن تهدید و تحریم نفتی دشمن علیه کشورمان اظهار داشت: در جلسه‌ علنی مجلس که با حضور وزیر نفت برگزار شد، مشکلات بسیاری مطرح شد و نمایندگان مجلس در این راستا دیدگاه های خود را مطرح کردند وآقای وزیر پاسخ دادند.

مرادی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در کشور، بحث فاصله گرفتن و دوری از خام فروشی است و اینکه ما بتوانیم نفت را به صورت فرآورده دربیاوریم و بعد هم ارزش افزوده آن را صادر کنیم و مصرف داخلی راهم مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: موضوعی که در حال حاضر به عنوان یک ضعف تلقی می شود این است که از این ظرفیت در کشور تنوانسته‌ایم استفاده کینم. این ظرفیت یک ظرفیت بسیار بالایی است که ما باید مورد توجه قراردهیم. آقای دکتر قالیباف به عنوان رییس مجلس در جمع بندی موضوعات و موارد، تاکید بر فاصله گرفتن از خام فروشی داشتند و راه حل هم این است که ما بتوانیم به بخش خصوصی اعتماد کنیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس ضمن تاکید بر بخش خصوصی افزود: بخش خصوصی که در پایین دست پالایشگاه‌ها کارهایی را انجام می دهد نیاز به خوراک دارد و باید بتوانند خوراکشان را از پالایشگاه های مادر تامین کنند.

مرادی تاکید کرد: این امر نیازمند کمک دولت است و باید شخص وزیر نفت برمجموعه نظارت داشته باشد که این خوراک را به موقع و در کوتاه ترین فاصله وساده ترین راه تحویل دهند.

وی اظهار داشت: تحریم وجود دارد و دشمن هم دشمنی خودش را می کند اما خودمان باید یکدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم. در کمیسیون انرژی بخش خصوصی را به کرات دعوت کردیم و درخواست‌هایشان را اجابت کردیم. همه دلسوز این نظام هستند و دوست دارند بخش خصوصی کار کند و این موضوعی است که کمیسیون انرژی، رییس مجلس و همه ی نمایندگان مجلس هم نظر هستند که بتوانند گامی را در این زمینه بردارند، امیدواریم که بتواند موثر باشد.

مرادی در پاسخ به سوال فکر می کنید که چقدر زمان باید سپری شود که ما شاهد همگرایی بین دولت و مجلس در این زمینه باشیم؟ پاسخ داد: مجلس رسالت و وظیفه دارد که بتواند نظارتی بر امور کشور داشته باشد و ساز و کار و راهکارش هم مشخص است. جلسه ای داشتیم در مجلس بین همکارها که دولت را موظف کنیم که ارتباطش را با جامعه بیشتر کند و دولت نیز در روزهای باقی مانده از عمرش بتواند کاری کند که این کار زودبازده باشد یعنی مردم اثرش را ببینند.

وی ادامه داد: یکی ازاین کارها در حوزه نفت است، بخش عظیم درآمد کشور از طریق نفت است که تاکید بر این شد که فاصله بگیریم و کشور را برسانیم به بخش های دیگرو آنجا را فعال کنیم. ولی اجتناب ناپذیراست ما جزء کشورهای برتر در حوزه نفتی هستیم که باید ازاین ظرفیت در کوتاه مدت استفاده کنیم و کاری که باید بکنیم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که نه نیازی به پول و اعتبارو نه نیازی به تخفیف دارد. یک تدبیر مدیریتی است واگر این تدبیر مدیریتی را مد نظر قرار دهند بخش عظیمی از مشکلات در این حوزه در کوتاه مدت حل خواهد شد.

205879