معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان:

21 روستای همدان هدف گردشگری محسوب می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: 21 روستای همدان با جاذبه‌های منحصر به فرد، هدف گردشگری سبز همدان محسوب می‌شود.

همدان- سایت خبری پرسون؛ علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان در گفتگو با پرسون با اشاره به استقبال متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در همدان اظهار کرد: رونق بوم گردی یکی از سیاست‌های اصلی میراث فرهنگی استان است.

وی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف‌گردشگری در راستای اسکان گردشگران و حمایت از جوامع‌روستایی و اشتغال‌زایی برای اهالی روستا افتتاح شده و مورد استقبال و بهره‌برداری گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: از ابتدای امسال ۲۵ پرونده متقاضیان اقامتگاه بوم‌گردی در دست پیگیری و بررسی است که ضمن بازرسی و بررسی لازم، پس از مراحل قانونی و تایید مجوز صادر و بهره برداری می‌شود.

خاکسار اضافه کرد: اقامتگاه بوم گردی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در رونق گردشگری چند سالی است که نام و جای خود را در بین اماکن اقامتی باز کرده و طرفداران زیادی نیز در بین گردشگران و مسافران دارد.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، فراهم کردن فضایی به دور از معماری مدرن و پرتردد و سر وصدای شهرنشینی است که در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شده است.

خاکسار ادامه داد: ضمن اینکه حفظ معماری و بافت روستایی، به درآمدزایی و ایجاد اشتغال و معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری روستایی و برانگیختن تعلق خاطر و غرور ملی می انجامد.

وی یادآور شد: فلسفه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی، فراهم کردن فضایی به دور از معماری مدرن و پرتردد و سر وصدای شهرنشینی است که در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شده و ضمن حفظ معماری و بافت روستایی، به درآمدزایی و ایجاد اشتغال و معرفی فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری روستایی و برانگیختن تعلق خاطرو غرور ملی می انجامد.

خاکسار تصریح کرد: حتی در برخی مواقع شاهد مهاجرت به روستاها و آبادانی این مناطق نیز بوده‌ایم ضمن اینکه توزیع سفر در اقصی نقاط استان و افزایش ماندگاری گردشگران از آثار ایجاد خانه‌های بوم گردی در روستاها است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ باب اقامتگاه بوم گردی در سطح استان همدان ایجاد شده است و توجه به این حوزه مورد توجه است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان عنوان کرد:۲۱ روستای همدان با جاذبه‌های منحصر به فرد، هدف گردشگری سبز همدان محسوب می‌شود.

منیژه فرهانپور- استان همدان

205739

مطالب مرتبط