رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

در تهران تولید گندم 1.5 برابر میانگین کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ما در کشور در گندم آبی میانگین حول و حوش ۴ تن تا 4تن و 200 کیلوگرم عملکرد داریم، اما در تهران بالای ۶ تن عملکرد داریم که به واسطه زحمت کشاورزان خوب مان و استفاده از تکنولوژی بالاتر است.

به گزارش پرسون؛ ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران از نظر وسعت اراضی کشاورزی، استان بزرگی نیست، ما ۱.۲ درصد اراضی کشاورز‌ی را در تهران داریم، اما خوشبختانه به واسطه کشاورزی پیشرفته تهران ما تقریبا ۶ میلیون تن محصول تولید می‌کنیم و حدود ۵.۵ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در تهران تولید می‌شود.

او افزود: یکی از محصولاتی که نقش به سزایی در امنیت غذایی دارد گندم است که خوشبختانه ما در سال زراعی ۹۸ و ۹۹ اعداد خوبی را داشتیم و ۴۰ هزار هکتار در کل استان ما سطح زیر کشت گندم داشتیم با میانگین عملکرد بیش از ۶ تن در هکتار توانستیم حدود ۲۵۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

ذوالفقاری با بیان این که توانستیم در خرید تضمینی رتبه چهار کشور را کسب کنیم گفت: سال گذشته توانستیم ۱۱۰ درصد تحقق خرید تضمینی داشته باشیم، ورامین هم رتبه اول استان را دارد و درصد بالایی از ۲۵۰ هزار تن تولید مربوط به ورامین است، بیش از ۲۵ درصد تولید گندم استان در ورامین است.

ما در کشور در گندم آبی میانگین حول و حوش ۴ تن عملکرد داریم، اما در تهران بالای ۶ تن عملکرد داریم که به واسطه زحمت کشاورزان خوب است و در ثانی بالاخره کشاورزی تکنولوژی بالاتری دارد در تهران.

195646

مطالب مرتبط