رئیس امور مالیاتی تهران اعلام کرد:

فرصت ارائه اظهار نامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریور

رئیس امور مالیاتی تهران گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.

به گزارش پرسون؛ به نقل از امور مالیاتی شهر تهران، محمدرضا نوری اظهار داشت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام می کردند اما امسال روند دیگری در پیش گرفته شد.

وی یادآورشد: امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ شهریورماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور تمدید شد و همچنین مودیان می توانند مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی با اشاره به افزایش ساعت کاری ادارات کل امور مالیاتی شهر تهران به منظور خدمت رسانی مطلوب و تکریم مودیان مالیاتی، تاکید کرد: ضروری است تا مودیان اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به صورت الکترونیکی ارائه و از هر گونه مراجعه غیرضرور جهت تسلیم اظهارنامه، به ادارات مالیاتی خودداری کنند.

به گفته رئیس امور مالیاتی تهران مودیان در صورت مواجهه با هر نوع مشکلی می توانند با مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تماس حاصل کنند.

نوری اضافه کرد: فعالان اقتصادی در صورت ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش نیز خواهند شد.

195601